تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۰۰۳۹

برگزاری اولین دعای کمیل در مدینه

برگزاری اولین دعای کمیل در مدینه
مجيد آخوندزاده، معاون اجرايي بعثه مقام معظم رهبري بیان کرد که با حضور زائران ايراني نخستين دعاي کميل حجاج در مدينه منوره، فردا در کنار قبور ائمه بقيع و حرم نوراني رسول گرامي اسلام(ص) برگزار خواهد شد.

بر اساس پيش بيني‌ها بيش از ۱۵ هزار زائر ايراني در اين مراسم با شکوه و معنوي، شرکت خواهند کرد.

وي با اشاره به انجام هماهنگي‌هاي مورد نياز با مسئولان انتظامي مدينه و ماموران سعودي براي برگزاري مراسم دعاي کميل گفت: «در جلسات مختلف هماهنگي‌هاي لازم با همه مديران کاروان و اعضاء اجرايي بعثه در باشکوه تر برگزار شدن اين مراسم انجام گرفته و به همه کاروان ها اعلام شده است تا پيش از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه در بين الحرمين حضور داشته باشند.»

آخوندزاده با تاکيد بر احترام گذاشتن بر قوانين انتظامي در عربستان توسط زائران تصریح کرد که زائران ايراني در هنگام حرکت به سمت بين الحرمين از سردادن هرگونه شعار و آوردن وسايل اضافي و دوربين عکاسي و فيلمبرداري جدا خودداري کنند و جز زيرانداز و کتاب دعا، وسيله‌ ديگري را به همراه خود نداشته باشند.

وي با اشاره به بازبيني و بازرسي وسايل همراه زائران توسط ماموران مرد در ورودي و خروجي‌هاي بين الحرمين، از همه بانوان درخواست کرد تا از آوردن کيف‌هاي دستي خودداري کنند.

معاون اجرايي بعثه بر حضور همه زائران ايراني در اين مراسم ، به عنوان جلوه وحدت و همدلي مسلمانان تاکيد کرد.

آخوندزاده از همه زائران خواست در نظافت و پاکيزگي بين الحرمين بکوشند.

 نخستين دعاي کميل زائران ايراني در مدينه منوره با تلاوت آياتي چند از کلام الله مجيد توسط يکي از قاريان ممتاز بين المللي آغاز و با مداحي مداحان معروف ايراني ادامه خواهد داشت. اين مراسم معنوي با ذکر دعا و سخنان نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت پايان خواهد يافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما