تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۳۷
۰
کد مطلب : ۱۰۰۴۶

نخستین نشست شورای برنامه ریزی حج ۸۸ برگزار شد

نخستین نشست شورای برنامه ریزی حج ۸۸ برگزار شد

نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی حج ۸۸با حضور حجت الاسلام ری شهری نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره برگزار شد. 

نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی در نخستین نشست شورای برنامه ریزی حج 88 در مدینه منوره ابراز امیدواری کرد که کارگزاران حج با خلوص نیت همه توان خود را برای ارایه بهترین خدمت به بهترین مهمانان خداوند بکار گیرند.

حجت‌الاسلام محمدی ری شهری هدف اصلی همه کارگزاران حج را خدمت به مهمانان خداوند دانست و گفت آنچه مایه برکت خداوند است بعد از برنامه‌ریزی، اخلاص انگیزه پاک، الفت همدلی ودوستی برای خدمتگذاری به حرمین شریفین است.

در این نشست که خاکسار قهرودی رئیس سازمان حج و زیارت، محمد عمرانی کاردار جمهوری اسلامی در ریاض و قائمی مهر سرکنسول جدید جمهوری اسلامی در عربستان حضور داشتند رئیس ستاد مدینه و معاونان بعثه گزارشی از مقدمات انجام شده برای خدمتگذاری به زائران در مدینه منوره را ارایه کردند.

مجردی رئیس ستاد مدینه با تشریح ملاقات‌های انجام شده با مسئولان امور حج و فرودگاه مدینه گفت: در این مذاکرات برطرف شدن مشکل معطلی زائران در فرودگاه مدینه وعدم انگشت نگاری از بانوان را خواستار شدیم و بر اساس موافقت مسئولان سعودی انگشت‌نگاری از بانوان انجام نمی‌شود.

وی افزود: حجم ورودی زائران به مدینه بسیار بیشتر از قبل است و مشکلات فنی و سالن‌های محدود فرودگاه مدینه باعث تاخیر در ارایه سرویس به زائران در فرودگاه مدینه شده که بر اساس وعده مسئولان سعودی این مشکل بزودی حل خواهد شد.

حجت الاسلام عرب معاون برنامه‌ریزی و نظارت بعثه مقام معظم رهبری نیز در گزارشی اعلام کرد گروه پیشرو بعثه از چهارم آبان‌ماه در مدینه منوره مسقر شدند و همزمان با ورود زائران، بعثه نیز برای خدمت رسانی به آنان آمادگی داشت.

حجت الاسلام بیات مسئول فرهنگی و تبلیغی بعثه در حج سال جاری نیز از برگزاری روزانه سه جلسه عمومی در هتل‌ها و پنج جلسه برای بانوان خبر داد و گفت: دو گروه تواشیح در کنار تلاوت قران در هتل و مراسم‌های بعثه برنامه اجرا خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در پایان این جلسه برای مذاکره و پیگیری و حل مشکلات در فرودگاه‌ها در عربستان و ایران هیئتی را مامور کرد.

برخی از زائران ایرانی خانه خدا به هنگام عزیمت حجت الاسلام ری شهری به عربستان در داخل هواپیما در دیدار و گفتگو با نماینده ولی فقیه از برخورد نامناسب در فرودگاههای ایران گله کرده بودند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما