کشته شدن 40 حوثی در پی بمباران جنگنده‌های سعودی

پرس تی وی , 16 آبان 1388 ساعت 10:52

جهان: به دنبال درگیری در مرز عربستان و یمن میان نیروهای الحوثی و سعودی که به کشته شدن دو سرباز سعودی انجامید، عربستان مناطق شیعه‌نشین مرز یمن را بمباران کرد.


بیش از چهل مبارز جنبش الحوثی در جریان جدیدترین بمباران جنگنده‌های سعودی در مناطق ملاحیط و مرعان در استان صعده یمن کشته شدند.

ارتش سعودی مدعی شده است که حملات اخیر را در پاسخ به درگیری‌های اخیر میان نیروهای امنیتی سعودی و مبارزان الحوثی که به کشته شدن دو سرباز ارتش سعودی انجامید، صورت گرفته است.

خبرگزاری رسمی عربستان موسوم به «آژانس خبری سعودی» روز چهارشنبه گزارش داد، در درگیری نیروی نظامی عربستان سعودی با افراد مسلح در مرز جنوبی یمن، دو سرباز سعودی کشته و 10 نفر زخمی شدند.

مبارزان الحوثی روز چهارشنبه ریاض را متهم کردند که به نیروهای ارتش یمن اجازه داده‌اند تا حملات خود علیه نیروهای جنبش را از پایگاه امنیتی جبل‌الدخان در خاک عربستان سعودی، تدارک بینند.

این در حالی است که محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش الحوثی به آسوشیتدپرس گفت، جنگنده‌های عربستان سعودی صبح پنج‌شنبه نیز دست کم 4 منظقه در خاک یمن را با بمب‌های فسفری بمباران کرده اند.

گفتنی است، عملیات نظامی ارتش یمن موسوم به «عملیات زمین سوخته» برای سرکوب جنگجویان زیدی جنبش «الحوثی» از ۱۱اوت ۲۰۰۹ میلادی در استان «صعده» آغاز شده است.


کد مطلب: 10051

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10051/کشته-شدن-40-حوثی-پی-بمباران-جنگنده-های-سعودی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir