۱۷۰ نفر از مبتلايان به آنفلوآنزاي نوع آ زائران مشهد مقدس هستند

خبرگزاری ايرنا , 16 آبان 1388 ساعت 12:36

جامعه - خیمه: رييس مرکز مديريت بيماريهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۷۰نفر از مبتلايان به انفلوآنزای نوع آ در کشور زائران مشهد مقدس هستند که دو نفر ازآنان بر اثر اين بيماری جان خود را ازدست داده‌اند.


دکتر محمد مهدی گويا گفت: «در حال حاضر حدود دو هزار و۱۵۳ نفر در کشور به آنفلوانزاي نوع آ دچار شده و۳۳ نفر نيز فوت کردند.»

او قربانيان را در زمره افرادی دانست که دارای نقص سيستم ايمنی بودند و گفت: علاوه بر چند دانش آموز، بيماران ريوی، قلبی، تنفسی و زنان باردار از مبتلايانی بودند که بر اثر اين بيماری به دليل ضعف سيستم ايمنی بدن، جان باختند.

او با بيان اينکه آنفلوآنزای نوع آ را براحتی با رعايت موارد بهداشتی از جمله شستشوی مکرر دستها با صابون و عدم برخورد با فرد سرماخورده مي توان کنترل کرد، گفت : به زائران مشهد مقدس نيز توصيه مي شود هنگام حضور در حرم موارد بهداشتی را که بصورت مکرر توسط کارشناسان و پزشکان اعلام می‌شود، رعايت کنند.

اين مقام مسوول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دوران بهبودی آنفلوآنزای نوع آ، بيست و چهار ساعت تا يک هفته است به شرطی که بطور کامل فرد مبتلا در منزل استراحت کند.


کد مطلب: 10070

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10070/۱۷۰-نفر-مبتلايان-آنفلوآنزاي-نوع-آ-زائران-مشهد-مقدس-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir