سمینار حج در سريلانكا برگزار شد

http://pe.icro.ir , 17 آبان 1388 ساعت 10:34

جهان: با حضور شخصیت‌های برجسته مذهبی، فرهنگی و سیاسی سمینار حج در سریلانکا برگزار شد.


سمینار پنج‌جانبه سراسري حج با همكاري رایزنی فرهنگی ايران، جامعه مصطفی(ص)، دفتر همکاری‌های حج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور مذهبی و کمیته صلح سریلانکا روز پنجشنبه 14 آبان ماه در هتل رانموتوی شهر كلمبو با حضور شخصيت‌های برجسته مذهبی، فرهنگی، سياسی، روسای کاروان‌های حج سریلانکا، حجاج و عامه مردم برگزار شد. 

در ابتداي اين سمينار مولوي رزين قاري بين‌المللی كشور سريلانكا به قرائت آياتي چند از كلام الله مجيد پرداخت و پس از آن سيد محمودرضا مرندی رايزن فرهنگي كشورمان در سخناني به فلسفه برگزاری این سمینار و حج اشاره کرد و از همکاری‌های خوب وزارت امور مذهبی و کمیته صلح سریلانکا که در این سمینار و دیگر مراسم مذهبی نقش عمده را ایفاء کرده‌اند تشکر نمود.

«پوندا بندرنايكه» نماینده وزير امور مذهبي سريلانكا با حضور در جايگاه به عنوان ميهمان ويژه از عدم امکان حضور وزیر امور مذهبی به علت جلسه با هیئت بلند پایه پارلمانی از ایران عذر خواهی کرد و از رایزنی فرهنگی، وزارت امور مذهبی و کمیته صلح سریلانکا در برگزاری این سمینار تشکر نمود.

«ساراتا هتيارانچی» رهبر مسیحی و عضو کمیته صلاح سریلانکا در سخناني اظهار داشت: ما صرف نظر از مذهب می‌بایست وحدت و دوستی خود را حفظ کنیم.

وي حج را اجتماعی عظیم از مسلمانان سراسر دنیا دانست که از جزئی‌ترین تاثیرات آن گردهمایی برای وحدت است.

علوي مولانا فرماندار منطقه كلمبو در سخناني حج را فرصتي براي ابراز بندگي انسان در پيشگاه خداوند متعال دانست و در ادامه بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران حضرت امام خمينی را احياگر اسلام ناب محمدی(ص) خواند و پیرامون نقش امام(ره) در بيداری مسلمين جهان مطالبی عنوان کرد.

در بخش دوم سمینار دیگر سخنرانان در موضوعاتی از جمله حج نمادي مشترك براي وحدت در جهان اسلام، فلسفه حج، صلح حقیقی در سایه حج و حج کنگره جهانی اسلام به سخنرانی پرداختند.

از برنامه‌هاي جانبي اين سمينار می‌توان به «چاپ و توزيع بروشوری به زبان تامیلی در خصوص فلسفه حج و همچنین گزیده‌ای از بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص حج»، «توزيع سی دی آموزش حج به زبان تاميلی»، «برپایی كارگاه آموزشی مناسك حج» و «برگزاري نمايشگاه قرآنی متعلق به جامعه مصطفی(ص)» اشاره كرد.


کد مطلب: 10077

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10077/سمینار-حج-سريلانكا-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir