بیشترین کودکان کار جهان در فلسطین هستند

خبرگزاری مهر , 17 آبان 1388 ساعت 13:03

جهان: پس از مرگ ۳۲ کودک در تونل‌های مرزی فلسطین با مصر، سازمان حقوق بشری فلسطین از رقم بالای کودکان کار در این کشور خبر داد.


یک سازمان حقوقی با اشاره به وضعیت اسفناک معیشتی کودکان فلسطینی از کشته شدن ۳۲ نفر از آنها در هنگام کار در تونل‌های مرزی با مصر خبر داده است.

به گزارش روزنامه الدستور اردن، یک سازمان حقوق بشری فلسطین با نام «جمعیت ملی دموکراسی و قانون» در پژوهشی اعلام کرد: کودکان کار فلسطینی دارای بالاترین آمار در جهان هستند.

از سوی دیگر نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که ۱۱۷ فلسطینی جان خود را در هنگام کار در تونل‌های مرزی غزه با مصر از دست داده‌اند که ۳۲ نفر از آنان کودک بوده‌اند.

فلسطینیان ساکن نوار غزه با توجه به بسته بودن گذرگاه‌ها از تونل‌های زیر‌زمینی که خود ساخته‌اند برای انتقال کالا و مواد غذایی مورد نیاز خود استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر وضعیت پایین معیشتی خانواده‌های فلسطینی موجب افزایش آمار کودکان کار در فلسطین شده است.

در این گزارش به این مسئله نیز اشاره شده است که کودکان فلسطینی برای حفر این تونل‌ها از قرص‌های مسکن قوی استفاده می‌کنند، که در بلند مدت تاثیرات جبران‌ناپذیری بر سلامی آنان داشته است.

بر اساس این پژوهش بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر روی تونل‌های مرزی غزه و نابود کردن تونل‌ها توسط نیروهای امنیتی مصر مهمترین علل مرگ این ۱۱۷ نفر (۳۲ کودک) بوده است.


کد مطلب: 10083

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10083/بیشترین-کودکان-کار-جهان-فلسطین-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir