امام جمعه راين:

مداحي هاي كفر آميز در ماه محرم باعث ايجاد بدعت ها در جامعه خواهد شد

24 دی 1386 ساعت 20:07

در جلسه کانون مداحان شهرستان راين در محل اداره تبليغات اسلامي اين شهرستان،امام جمعه راين گفت: هر گونه مداحي غير اصولي و يا مضامين کفرآميز اشعار باعث ايجاد بدعت و تاثير منفي در جامعه خواهد شد.


به گزارش خیمه، امام جمعه راين ضمن تسليت ايام عزاداري سرور شهيدان، محرم را فرصتي ويژه براي انسان سازي خواند و بر لزوم استفاده بهينه از اين موقعيت استثنايي تاکيد کرد. 

حجت الاسلام حميد اسماعيل پور در ادامه سازندگي فردي و اجتماعي، تعالي روح و رشد معنوي را از مهم ترين آثار و برکات ايام سوگواري امام حسين (ع) برشمرد و ادامه داد: بايد تلاش كنيم تا برکات ياد شده مورد غفلت قرار نگيرند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به استقبال مردم از برنامه هاي هيئت هاي مذهبي، نظارت و کنترل دقيق دستگاه هاي مسئول بر هيئت هاي عزاداری را ضروري دانست و افزود: در اين راستا حضور روحانيون هوشمند و توانا در جمع هيئت ها براي هدايت و راهنمايي برنامه ها به سمت و محتواي عميق از تاثير بسزايي برخوردار است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. 

حجت الاسلام اسماعيل پور همچنين نظارت بر مداحان را از ديگر رئوس اصلي کار نهادهاي مربوطه ذکر کرد و گفت: متاسفانه در دهه اخير نحوه عزاداري ها به ويژه نوحه خواني و مديحه سراي به گونه اي بوده که نارضايتي و ناخشنودي مراجع عظام تقليد را به دنبال داشته است.

امام جمعه راين با تاکيد بر حفظ وقار و متانت مجالس مداحي و پرهيز از به کار بردن مضامين بدعت آميز و اهنگ هاي نامناسب از مداحان خواست تا به دنبال القاء معارف اصيل اسلامي و تعاليم بلند ديني به مردم باشند.

وي افزود: در ايام عزاداري چون توده مردم در شرايط بسيار شديد عاطفي قرار مي گيرند هر گونه مداحي غير اصولي و يا مضامين کفرآميز اشعار باعث ايجاد بدعت و تاثير منفي در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعيل پور در پايان از آمادگي شهر راين براي برگزاري هر چه با شکوه تر مراسم ويژه دهه فجر خبر داد و افزود: با هماهنگي هاي به عمل آمده با همكاري هيئت امناي مسجد و تکايا کليه مقدمات مراسم عزاداري را فراهم کرده ايم. 

بنابرگزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي کرمان وي دعوت و اعزام 15 مبلغ از حوزه علميه قم به مساجد راين و توابع را از جمله اقدامات ماه محرم عنوان کرد.




کد مطلب: 1009

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1009/مداحي-هاي-كفر-آميز-ماه-محرم-باعث-ايجاد-بدعت-جامعه-خواهد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir