یکی از علمای برجسته عربستان:

تربيت امام حسين(ع) توسط پيامبر الگويي كامل جهت تربيت فرزندان است

خبرگزاری رسانيوز , 24 دی 1386 ساعت 20:07

شيخ حسن صفار در جمع شيعيان قطيف، نحوه تربیت امام حسين(ع) و امام حسن(ع) توسط پيامبر(ص) را الگوي كاملي براي تربيت فرزندان در دوران کنوني توصيف كرد.


به گزارش خیمه، حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ حسن صفار از علماي برجسته عربستان در سخناني كه به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم، در ميان جمع كثيري از شيعيان قطيف ايراد نمود، با تأكيد بر ضعف خانواده‌ها در تربيت فرزندان در عصر کنوني گفت: والدين با بهانه‌هاي همچون وجود مشغله زياد، سختي معيشت و ..‌ از تربيت صحيح فرزندان خود سرباز مي زنند. 

وي افزود: نگهداي كودكان در مهد كودك و استخدام مستخدم در خانه از نقاط تاريك تربيت فرزندان توسط والدين امروزي است. 

حجت‌الاسلام صفار از ضعف در تربيت فرزندان و نسلها توسط خانواده را عامل اساسي جرم و جنايت در جهان معرفي كرد. 

اين عالم برجسته عربستان، شخصيت والاي امام حسين(ع) را ثمره برنامه صحيح ترتبيتي پيامبر اكرم(ص) دانست و گفت: پيامبر اكرم(ص) اوج مهرباني و عطوفت را نسبت به امام حسن و امام حسين(ع) روا مي‌داشت و اهتمام بسياري به تربيت آنها داشت. 

وي افزود: با دقت در نحوه تربيت و رفتار پيامبر با امام حسن و امام حسين(ع) برنامه آموزشي كاملي جهت تربيت فرزندان به دست خواهيم آورد. 

حجت‌الاسلام صفار از اهميت عاطفه در تربيت فرزندان را از دستورهاي اكيد پيامبر اعظم(ص) توصيف كرد و گفت: طبق گزارش‌ها، 87 درصد از افراد مجرم و گناهكار از كمبود عاطفه در خانواده رنج مي‌بردند. 

وی با ذكر حديث پيامبر مبني بر «ضرورت بازي براي كودكان» تأكيد كرد: بازي‌هاي كودكانه، سبب سلامتي و آرامش نفس مي‌شود به همين دليل پيامبر بر آزاد گذاشتن كودكان به انجام بازي‌هاي كودكانه تأكيد كرد. 

اين عالم برجسته عربستان، در پايان تصريح كرد: رسول اكرم(ص) آنچنان به امام حسين(ع) علاقه داشت كه تحمل گريه آن حضرت را نداشت و به حضرت زهرا(س) مي‌فرمود كه حسين(ع) را ساكت كن زيرا من تحمل شنيدن گريه‌هاي او را ندارم. 

وي از همه مسلمانان به ويژه شيعيان خواست که برنامه هاي تربيتي اسلامي را در کنار علم تربيت کودک امروز در تربيت فرزندان خود به کار برند و اجازه ندهند مقتضيات دوران کنوني نسلهايي ناپاک به وجود آورد.





کد مطلب: 1013

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1013/تربيت-امام-حسين-ع-توسط-پيامبر-الگويي-كامل-جهت-فرزندان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir