همایش «سهم اسلام در تمدن جهانی» برگزار شد

خبرگزاری مهر , 19 آبان 1388 ساعت 10:54

جهان: در ماه اسلام، که برابر با اکتبر هر سال است کانادا میزبان همایش «سهم اسلام در تمدن جهانی» است.


مرکز مطالعات ایرانشناسی در کانادا طی برنامه‌ای باعنوان «سهم اسلام در تمدن جهانی» اقدام به برگزاری نمایشگاهی با نام «معماری اسلامی در ایران عهد صفوی» کرد.

لازم به ذکر است ماه اکتبر ماه تاریخ اسلام، یکی از کم‌نظیر‌ترین رویدادهای اجتماعی در کانادا است که در اکتبر ۲۰۰۷ پایه‌گذاری شده است. در این ماه، گروه‌های متعدد مسلمانان که از کشورهای مختلف با فرهنگ‌ها و آداب رسوم متفاوت در کانادا گرد هم آمده‌اند، ضمن عرضه و ارائه جلوه‌های فرهنگ و سنن خود و آداب و رسوم زادگاه خود، زمینه را برای درک متقابل و تفاهم بیشتر و زندگی توأم با مفاهمه در جامعه چند فرهنگی کانادا مهیا می‌سازند.

در استمرار برنامه‌های ماه اسلام که با مدیریت کنگره مسلمانان کانادا در شهرهای مختلف کانادا برگزار شد، چند برنامه نیز در «تورنتو» بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا به اجرا گذاشته شد.

در همین راستا در روز ۲۲ اکتبر برنامه‌ای با عنوان «سهم اسلام در جهان ما» در تورنتو برگزار شد. در این برنامه که به صورت یک پانل علمی به اجرا در آمد، گروه‌های مختلف اسلامی، مسئولان دولتی کانادا از جمله وزیر آموزش و پرورش، رئیس ملی ماه تاریخ اسلام در کانادا و چند عضو پارلمان کانادا و انتاریو ضمن حضور در مراسم سخن پرداختند.

مرکز مطالعات ایرانشناسی نیز به عنوان یکی از برگزارکنندگان این نشست، اقدام به برگزاری نمایشگاهی با نام معماری اسلامی در ایران عهد صفوی ایران کرد.


کد مطلب: 10140

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10140/همایش-سهم-اسلام-تمدن-جهانی-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir