تلاش مسلمانان سوييس براي آشنايي شهروندان اين كشور با دين اسلام

islamineurope.ir , 19 آبان 1388 ساعت 10:49

جهان: به دنبال تلاش یک حزب سیاسی در سوئیس برای جلوگیری از ساخت مناره مساجد، مسلمانان این کشور اقدام به باز کردن درهای مسجد بر روی شهروندان غیرمسلمان سوئیسی کردند.


مسلمانان مناطقي از سوئيس درهاي مساجد را به روي افراد محلي گشودند و از شهروندان دعوت كردند با حضور در محل عبادت آنها، با دين اسلام بيشتر آشنا شوند.

اين اقدام در حالي صورت مي‌گيرد كه قرار است سه هفته ديگر مردم سوئيس در يك همه‌پرسي درباره منع مساجد از احداث مناره شركت كنند.

مسلمانان سوئيس اميدوارند بتوانند نگراني شهروندان سوئيسي را درباره دين خود با دعوت از آنها به حضور در مساجد برطرف كنند.

خاطر نشان می‌شود ‪چهارصد‬هزار مسلمان در سوئيس زندگي مي‌كنند و از ‪دویست مسجد اين كشور تنها چهار باب از آنها داراي مناره است.

حزب مردم سوئيس كه يك گروه سياسي محافظه‌كار است خواستار برگزاري يك همه‌پرسي شده تا مانع از احداث مناره‌هاي جديد در اين كشور شود.

اين حزب كه بزرگ‌ترين حزب در مجلس سوئيس است، مناره‌ها را نماد قدرت سياسي مسلمانان مي‌داند.

نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد اكثر شهروندان سوئيسي با خواسته اين حزب براي منع مساجد از احداث مناره، مخالف هستند. تمير حاجي پولو از رهبران مسلمانان در شهر زوريخ مي‌گويد همه پرسي، يك تبعيض آشكار عليه مسلمانان است.

يكي ديگر از رهبران جامعه مسلمانان ابراز اميدواري كرده است حضور مردم محلي در مساجد به برقراري گفت‌و‌گو و ارتقاي درك متقابل كمك كند


کد مطلب: 10148

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10148/تلاش-مسلمانان-سوييس-براي-آشنايي-شهروندان-كشور-دين-اسلام

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir