دعوت دنیا به اسلام

خبرگزاری ايسنا , 20 آبان 1388 ساعت 10:49

جهان: در دیدار آیت الله علوی گرگانی و رییس موسسه آل‌یاسین سنگال بر برقراری روابط حسته با مذاهب مختلف و دعوت دنیا به اسلام تأکید شد.


آيت‌الله علوي‌ گرگاني در ديدار با شريف امبالو، رييس موسسه آل‌ياسين سنگال، با اشاره به ديدگاه اسلام مبني بر داشتن روابط حسنه با مذاهب و فرق و رعايت حسن اخلاق در مواجهه با آنها، اظهار كرد: با برقراري روابط حسنه با فرق و مذاهب مختلف مي‌توانيم پيام توحيدي و انسان دوستانه اسلام را به جهانيان برسانيم.

وي، مسووليت علما و مبلغان اسلامي را بسيار خطير دانست و خاطرنشان کرد: دنيا و عامه مردم جز با توجه به نظرات و ديدگاه‌هاي علما و خواص اصلاح نمي‌شود.

در آغاز اين ديدار رييس موسسه آل‌ياسين سنگال، ضمن ارايه گزارشي از عملکرد اين موسسه و وضعيت شيعيان اين کشور، اظهار كرد: شيعيان سنگال با توجه به جمعيت اندک، اما با روحيه عالي، انگيزه بالا و تاثيرگذاري لازم، با دست خالي در مقابل وهابيون که مورد حمايت مالي گسترده حاميانشان هستند، فعاليت‌هاي چشمگيري دارند.

وي يادآور شد: براي رشد تشيع در کشورهاي آفريقايي، نيازمند حمايت‌هاي معنوي، فرهنگي و مادي علما و مراکز شيعي جمهوري اسلامي هستيم.

گفتني است، شريف امبالو از مستبصرين سنگال هست که بعد از تشرف به تشيع، مناظره‌هاي متعددي با علماي وهابي در رسانه‌هاي سنگال داشته است.


کد مطلب: 10163

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10163/دعوت-دنیا-اسلام

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir