مؤلفه‌های اسلامی فیلم بررسی شد

رسا , 20 آبان 1388 ساعت 11:15

فرهنگ: با هدف بررسی ویژگی‌ها و شرایط فیلم اسلامی، نشست تخصصی «مؤلفه‌های اسلامی فیلم» در مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما در قم برگزار شد.


نشست تخصصی مؤلفه‌های اسلامی فیلم از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در قم برگزار شد.

نشست تخصصی «مؤلفه‌های اسلامی فیلم»، سه‌شنبه از سوی خانه هنر و اندیشه با حضور پژوهشگران عرصه رسانه در مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ‌نشست یادشده حجج اسلام سید حمید میرخندان و سید علی آتش‌زر و دکتر علی اصغر فهیمی‌فرد به بررسی ویژگی‌ها و شرایط اسلامی فیلم پرداختند.

دکتر فهیمی‌فرد، عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما، در سخنانی به ریشه‌های زیبایی‌شناسی سینما اشاره کرد و گفت: آن چیزی که در غرب شکل گرفت و ما از آن غافل هستیم حضور حوزه نظر در سینما بوده است که تلاش کردند تجربه‌های هنری خود را در مجامع علمی و پژوهشگاه‌های خود به نظریه و ایده تبدیل کنند.

همچنین حجت الاسلام سید علی آتش زر، از تحلیل‌گران عرصه فیلم و سینما در بخش دیگر این نشست تخصصی با اشاره به این که ما در تحلیل تئوری دینی در سینما با گردونه بی‌حاصلی روبه‌رو شدیم، بیان داشت: اگر عالم والا به صورت عینی واقعیت پیدا ‌کند آن وقت می‌توانیم به همه کمالات و مارای دین دست یابیم و جلوه‌ای از آن را مشاهده کنیم.

در ادامه حجت الاسلام سید حمید میرخندان، پژوهشگر عرصه دین و رسانه افزود: نظری‌ترین مباحث در تئوری فیلم، حوزه سینما و دیگر حوزه‌های هنری، همه متأثر از جهان دیدگاهی و نظام ارزشی است.


کد مطلب: 10167

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10167/مؤلفه-های-اسلامی-فیلم-بررسی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir