درخواست آیت الله صافی گلپایگانی از سازمان کنفرانس اسلامی

خبرگزاری مهر , 20 آبان 1388 ساعت 15:02

جهان: آیت الله صافی گلپایگانی طی بیانیه‌ای گفت: «سکوت سازمان کنفرانس اسلامی در قبال کشتار شیعیان یمن قابل قبول نیست.»


متن پیام آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی بدین شرح است: برادران عزیز که مسند حفظ امانات اسلامی، امانات قرآن، امانات الهی را بر عهده دارید و بزرگترین مسئولیت‌ها در پاسداری از حیثیات مقدسه مسلمانان و شرف و عزت آنها و حراست از خون و مال و نفوس یک میلیارد و نیم و بیشتر انسان‌های موحد بر عهده شما است، انسان‌های موحدی که کلمه توحید و توحید کلمه، آنها را در مصالح کلی و منافع و موجودیت و هویت اصلی مشترک کرده و مانند ید واحده در برابر خطرات و تلاش‌های استکباری قرار داده و همه به امت واحده و اخوت ایمانی افتخار دارند.

در ادامه پیام آمده است: به شما عرض می‌کنم امروز ما مسلمانان به وحدت و همگامی و پشتیبانی از یکدیگر و صلح و اصلاح فی ما بین بیش از هر زمانی نیازمند هستیم و ضعف مسلمانان در یک کشور ضعف همه مسلمین است، سازمان کنفرانس اسلامی مسئولیت‌های بزرگی را در خاموش کردن آتش فتنه‌ها و نا‌امنی‌ها عهده ‌دار است و اگر کمترین کوتاهی داشته باشد خیانت به اسلام است.

سازمان نمی‌‌تواند از جو اسلام ‌ستیزانه‌ای که در دنیا پیش آمده چشم بپوشد و اقدام مقتضی و جدی به عمل نیاورد، نباید اختلافات کمرشکنی را که در عالم اسلام بین مسلمانان به اسم اسلام است، نادیده بگیرد.

آیت الله صافی در بخش دیگری از پیام تأکید کرده است: مسلمان کشی در پاکستان، افغانستان، عراق و در نقاط دیگر به دست خود مسلمانان آن هم به صورت‌های بسیار وحشتناک و غیر انسانی، اسلام و مسلمانی را از نظر مردم جهان زیر سئوال برده است.

چهره‌ مسلمانان را چهره قساوت و بی‌‌رحمی و تروریسم نشان می‌دهند و به عکس آنچه پیغمبر اکرم ‌(ص) مخاطب به خطاب (و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین) دعوتش را بر رحمانیت و رحیمیت استوار فرمود، بی‌باکی در قتل عام مسلمانان و مردم بی‌گناه و اطفال معصوم آن حقیقت را محجوب می‌کند.

ما از سازمان کنفرانس اسلامی سئوال می‌کنیم که در جنگ و برادرکشی در یمن چرا سکوت کرده و وارد عمل نمی‌شود؟

این مرجع تقلید خاطر نشان کرده است: چرا حکومتی که بر پایه ظلم و قتل عام و سلب حقوق اولیه شهروندان عمل می‌کند و از زمین و هوا ملت بی ‌دفاع خود را می‌کشد و مذهب ولایی آنها را که اصل و اساس قرآنی دارد و از عصر رسالت تا امروز در آنجا سابقه موجودیت دارد تحمل نمی‌‌کند و پیروان آنها را تار و مار و جمعی از آنان را به قتل می‌رساند، مورد بازخواست قرار نمی‌دهد؟ و اگر در مثل این فاجعه بزرگ اسلامی در یمن به وظیفه خود عمل نمی‌‌کند پس در کجا عمل می‌کند و اصلا فلسفه پیدایش این سازمان و فایده آن چه است؟

با کمال تأسف در این جنایات فجیع بعضی از کشورهای همسایه هم با آنها همیاری و همکاری می‌کنند.

در بخش پایانی پیام آیت الله صافی آمده است: اینجانب با محکوم کردن سکوت مجامع بین‌المللی به اصطلاح حقوق بشر که وابسته به استکبار و دشمنان اسلام هستند از سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهم سکوت خود را شکسته و مجدانه وارد عمل شده و جلوی ستم و تجاوز ارتش یمن به شیعیان مظلوم یمن را گرفته و به حکام یمن شدیدا اعتراض کرده و جنایات آنها را محکوم کنند.


کد مطلب: 10178

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10178/درخواست-آیت-الله-صافی-گلپایگانی-سازمان-کنفرانس-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir