همایش ورود به ماه محرم هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود

رسا , 23 آبان 1388 ساعت 13:39

جامعه: هیئت‌های مذهبی خود را برای ورود به ماه محرم آماده می‌کنند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری همایش ورود به ماه محرم هیئت‌های مذهبی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد.

حجت‌الاسلام ناظمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت توجه به ساماندهی هیئت‌های مذهبی گفت: هیئت‌های مذهبی از جایگاه بسیار ویژه‌ای در سطح کشور برخوردارند و باید موضوع ساماندهی آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی‌های بسیار مناسبی را در این زمینه انجام داده‌اند که باید این دو سازمان در استان‌ها نیز با یکدیگر تعامل داشته و در ارتقاء این موضوع تلاش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار داشت: در استان نیز این دو اداره کل می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در گسترش همکاری‌ها بکوشند تا شاهد رشد و توسعه مسائل فرهنگی در استان و به مراتب در کشور باشیم.

حجت‌الاسلام ناظمی با اشاره به ساماندهی هیئت‌های مذهبی در استان گفت: در این زمینه اداره کل تبلیغات اسلامی استان تلاش‌های بسیاری انجام داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: همه ساله در آستانه ماه محرم هیئت‌های مذهبی در استان قم برنامه‌ای با نام پیشواز از ماه محرم را برگزار می‌کنند که این محفل اثرات بسیار مثبتی را در بردارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: در این حرکت فرهنگی تمامی هیئت‌های مذهبی استان جمع شده و با برگزاری همایش‌های مختلفی خود را برای ورود به ماه محرم آماده می‌کنند.

حجت‌الاسلام ناظمی با بیان اینکه حتی از قبیل این مراسم به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز برگزار می‌شود اظهارداشت: باید با هماهنگی و همکاری این دو اداره کل، یک برنامه جامع و هماهنگ برگزار شده تا در مرحله اول خروجی مناسب‌تر و در گام دیگر هزینه کمتری نیز داشته باشد.

وی افزود: در این مراسم می‌توان آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفته و مباحث کاربردی را برای هیئت‌ها ارائه کرد تا شاهد برخی مسائل انحرافی در هیئت‌های مذهبی نباشیم.

ناظمی همچنین پیشنهاد کرد: در این همایش می‌توان از سخنرانان برجسته و دلسوز نیز دعوت کرد تا مداحان و سخنرانان هیئت‌ها را آگاه کرده تا مباحث اصلی و کاربردی را در این محافل ارائه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای جوانان گفت: دشمنان امروزه از تمامی روش‌ها برای ضربه زدن به نسل جوان ما که نسل آینده‌ساز این کشور هستند، استفاده می‌کند و از این رو نباید اجازه داد پای دشمن به محافل مذهبی ما نیز باز شده و با زیرکی به کار خود بپردازد.

حجت‌الاسلام ناظمی تصریح کرد: باید آسیب‌شناسی‌ها صورت گیرد تا خروجی محافل عزاداری ما مورد رضایت خداوند و اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار گیرد.

وی گفت: کارگروهی با حضور کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی و همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تشکیل می‌شود تا مباحث کاربردی جمع‌بندی شده و در همایش ورود به ماه محرم بیان شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه به موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: موقوفات بسیاری در این راستا وجود دارد که درآمدهای حاصل از آنها در اختیار هیئت‌های مذهبی برای عزاداری قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام ناظمی تصریح کرد: باید برنامه‌های هیئت‌ها به صورت کاربردی و در خور شأن اهل‌بیت(ع) برگزار شود.


کد مطلب: 10185

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10185/همایش-ورود-ماه-محرم-هیئت-های-مذهبی-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir