مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

ارتقای سطح آگاهی و تسلط بر خرافات از مهم ترین وظایف مبلغان است

خبرگزاری رسانيوز , 24 آبان 1388 ساعت 11:12

جامعه – خیمه : مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ارتقای سطح آگاهی و تسلط بر موضوع خرافات و شبهات را از مهم ترین وظایف مبلغان عنوان کرد.


حجت‌الاسلام حسن رقیمی، گفت:یک مبلغ نخست باید بتواند به شکل منطقی به شبهات پاسخ دهد و در مرحله بعد شبهات را دنبال كند و به مسئولان مربوطه اطلاع رسانی کند.

حجت الاسلام رقیمی با تاکید بر نگه داشتن شان و جایگاه مخاطب در امر تبلیغ تاکید کرد: مخاطب انبیا و اولیای الهی که از طرف خداوند برای ابلاغ و هدایت آمده اند انسان به عنوان اشرف مخلوقات است.

او گفت: اگر مراجعه‌ای به منابع اسلامی اعم از قرآن و روایات داشته باشیم در می یابیم که تاکیدات فراوانی بر علو شان مخاطبان شده است.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی درباره نقش مسجد در مدیریت فرهنگی جامعه گفت: نقش مسجد به عنوان نقش محوری در مدیریت فرهنگی جامعه باید احیا شود و اگر به تاریخچه مسجد نگاه کنیم می بینیم که این مکان مقدس در موضوعات متعدد مثل مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و نظامی نقش محوری داشته است و در جریان انقلاب اسلامی نیز نقش آن مشهود است.

حجت الاسلام رقیمی با تاکید بر محوریت امام جماعت در مدیریت فرهنگی و اجتماعی محلات و مناطق شهری گفت: امام جماعت و روحانی مسؤول، شان فرهنگی منطقه محل فعالیت خود است و با شناسائی افراد توانمند و حائز شرایط در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و سازماندهی آنان می تواند خدمات زیادی را به مردم ارائه دهد.


کد مطلب: 10193

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10193/ارتقای-سطح-آگاهی-تسلط-خرافات-مهم-ترین-وظایف-مبلغان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir