سومین گردهمایی مداحان شهرستان بوشهر

24 آبان 1388 ساعت 13:05

جامعه: سومین گردهمایی مداحان شهرستان بوشهر برگزار شد سومین گردهمایی مداحان اهل بیت علیهم السلام شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای هیئات مذهبی و نماینده تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، عبدالحمید دشتی فرد، مسئول بنیاد دعبل استان و عضو کانون مداحان شهرستان بوشهر در این گردهمایی که با حضور رئیس شورای هیئات مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد، افزود: توکل به خدا و توسل به ائمه علیهم السلام و جلوگیری از طرح مداحی شبهه انگیز از ویژگی های مهم مداحان اهل بیت است.

وی گفت: کم و زیاد بودن جمعیت در اخلاص مداحی نباید تاثیر گذار باشد و باید به آنچه بر زبان جاری می کند، اعتقاد داشته باشد. عبدالحمید دشتی فرد از تشکیل کانون مداحان خبر داد و افزود: اولین گام برای تشکیل این کانون شناسایی مداحان و شعرای مذهبی شهرستان می باشد و یکی از اهداف این کانون معرفی منابع معتبر مداحی به مداحان اهل بیت علیهم السلام می باشد.

عضو کانون مداحان شهرستان بوشهر ادامه داد: مداحان و آشنایان به فن مداحی باید دارای یک تجمع بوده و ضمن جلب رضایت خداوند خرافات را وارد مداحی نکنند. در ادامه این گردهمایی دکتر سید محمد هاشمی فرد در خصوص کانون مداحان و هیئات مذهبی گفت: مداحی یک مسئولیت سنگین و یک امر با ارزش است که باید اشعارش برگرفته از قرآن و احادیث و به جا باشد تا تاثیر بیشتری داشته و آسیبی وارد نکند که چه بسا یک آسیب هر چند کوچک، قداست اسلام را زیر سوال می برد و وظیفه بزرگان این عرصه و پیرغلامان هیئات است که بر این مسئله نظارت ویژه داشته و با سبکهایی که موجب انحراف است مقابله کنند.

وی در ادامه با بیان این که این کانون مداحان و شاعران بنیاد دعبل استان بوشهر، موسمی نیست که تنها در قبل و یا در ایام محرم و صفر دور هم جمع شوند، بلکه برای کمیته ها و ستادها برنامه ریزی شده و با توافق در طول سال این جلسات دنبال می شود، گفت: نکته دیگر در بعد ایجابی قرار دادن نوحه های صحیح، صنعت شعری، متن های درست و مدح و توسل و روضه های مستند و معتبر است که باید در اختیار مداحان، منبری ها و روضه خوان ها قرار گیرد، چرا که مداحان و روضه خوان های اهل پژوهش که متن های لازم را به صورت خودجوش کسب می کنند، بسیار اندک هستند.

از این رو کمیته پژوهشی ـ تحقیقاتی و فرهنگی ـ هنری، نوحه ها و متن های معتبر را به صورت وسیع تهیه می‌کنند تا در اختیار آن ها قرار گیرد. در ادامه این مراسم کربلایی سید احمد صافی و عبدالرضا رمضانی از مداحان بوشهر به مداحی در وصف حضرت زینب سلام الله علیها پرداختند. شایان ذکر است در پایان گردهمایی تعدادی از مداحان نظرات و پیشنهادات خود را از جمله بیمه و حمایت از مداحان، معرفی و تجلیل از پیشکسوتان مداحی و ... بیان کردند.


کد مطلب: 10195

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10195/سومین-گردهمایی-مداحان-شهرستان-بوشهر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir