کانون‌های گفتمان دینی به زودی کار خود را از سر می‌گیرند

رسا , 24 آبان 1388 ساعت 12:53

جامعه: پس از چهار سال وقفه، کانون گفتمان دینی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.


کانون‌های گفتمان دینی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه به زودی جلسات خود را با رویکردی جدید از سر می‌گیرند.

علی امیرخانی، مدیر روابط عمومی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه، گفت: کانون‌های گفتمان دینی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه به زودی جلسات خود را با رویکردی جدید پس از چهار سال وقفه آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: کانون‌های گفتمان دینی جلسه‌ای است که در آن صاحب‌نظران، استادان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی پیرامون موضوعی مشخص در حوزه مسائل دین‌پژوهی، نیاز‌ها یا معظلات اجتماعی، علمی و آموزشی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به بحث و گفت‌و‌گو می‌پردازند.

امیرخانی اظهار داشت: در این کانون‌های گفتمان تلاش می‌شود به راه‌کارهای عملی و عملیاتی در حوزه موضوع نشست دست یافت، به گونه‌ای که راه‌کارهای بدست آمده برای مسؤولان و برنامه‌ریزان نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع مفید بوده و گره‌گشای مسائل و معضلات آنان باشد.

مدیر روابط عمومی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه خاطر نشان کرد: صیانت از کیان و تلاش در جهت تقویت مبانی مذهب حقه شیعه اثنی عشری، زمینه‌سازی برای فعال‌تر شدن ظرفیت‌های دینی، فرهنگی و اساتید، روحانیان و طلاب در سطح حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور و تبیین نقد و اصلاح داده‌ها و نظریه‌های علمی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی بخشی از اهداف برگزاری کانون‌های گفتمان دینی است.

وی یادآور شد: گسترش فرهنگ هم‌اندیشی و نسشت‌های علمی، مطالعه و پژوهش جمی، تعامل مناسب حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌های فرهنگی و شناسایی افراد توانمند، ایده‌ها و نظریات قابل طرح در حوزه پژوهش‌های دینی از دیگر اهداف برگزاری این جلسات است.

امیرخانی با اشاره به این نکته که در سال‌های گذشته بیش از نود کانون گفتمان دینی برگزار شده است بیان داشت: جلسات کانون گفتمان دینی پس از سالیان طولانی وقفه به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی تأکید کرد: این وقفه به دلیل بازخوانی روند برگزاری این کانون‌ها و مباحث مدیریتی مرکز مطالعات بوده و به زودی با رویکردی نو کار خود را از سر می‌گیرد.

گفتنی است، علاقه‌مندان به آگاهی از مباحث پیشین کانون‌های گفتمان دینی می‌توانند به پایگاه مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه به نشانی اینترنتی http://www.andisheqom.com مراجعه کنند.


کد مطلب: 10199

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10199/کانون-های-گفتمان-دینی-زودی-کار-خود-سر-می-گیرند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir