سمینار دین و توسعه جوانان در دانشگاه لگون غنا برگزار شد

http://pe.icro.ir , 25 آبان 1388 ساعت 13:35

جهان: در راستای تحکیم روابط فرهنگی و دینی جوانان ایران و غنا و تقویت دین اسلامی، سمینار دین و توسعه جوانان در دانشگاه لگون غنا برگزار شد.


رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با همکاری دانشکده دینی دانشگاه لگون سمیناری با عنوان «نقش دین در توسعه جوانان» ۱۹ آبان در محل اين دانشگاه برگزار کرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دراین سمینار علاوه بر آقای کلاد اوا نماینده وزارت فرهنگ، کشیش پرفسور آتیمو آمبا رئیس دپارتمان دینی دانشکده و دکتر حسینی استاد دانشگاه اسلامی کشورمان در غنا، دکتربیل گلو، دکتر برند فورد یبو، خانم دکتر فاطمه سلیمان، دکتر فردریک کشیش و رئیس انجمن دانشجویان دینی دانشگاه لگون در سمینار حضور یافته و ضمن قرائت مقالات خود، در مباحث نیز شرکت کردند.

افسری رایزن فرهنگی ايران هدف از برگزاری اين سمینار با شرکت دانشجویان دو دانشگاه را در راستای تحکیم روابط فرهنگی، اجتماعی و دینی جوانان وهمچنين تقویت بخش دین و اسلام‌شناسی دانشگاه مطالبی را بيان نمود.

وی در سخنان خود به جایگاه دین در حکومت و نقش آن در جامعه و به خصوص در رشد و توسعه جوانان اشاره کرد و افزود: رشد و پیشرفت هر جامعه دارای دو بعد مادی و معنوی است و جایگاه دانشگاه در جامعه حرکت دادن و هدایت افراد به سوی کمال و ترقی است.

افسری گفت: جوانان و دانشجویان باید الگو و مدلی برای توسعه جامعه خود داشته باشید و من به عنوان بهترین مدل والگوی حکومت دینی، حکومت جمهوری اسلامی ایران را برای مطالعه و انتخاب پیشنهاد می‌کنم.

پرفسور آتیمورئیس دپارتمان دانشکده دینی لگون، ضمن اشاره به فعاليت جوانان در اجتماع و نقش دین در رشد و توسعه فکری آن، روابط ایران و غنا را خوب توصیف کرد.

وی همکاری رایزنی فرهنگی ایران با دانشگاه لگون ستود، گفت: پیشنهاد می‌كنم سفارت‌های خارجی درغنا، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران را به عنوان الگوی کار خود قرار دهند و همانند این مرکز در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود با کشور غنا بپردازند.

کشیش آتیمو با اشاره به اين كه ۹۴ درصد مردم غنا دینداران هستند، توجه رایزنی فرهنگی ايران به قشر جوان دانشجو و بحث دین و معنویت را بسیار موثر در جامعه غنا و دانشگاه دانست.

ویلی گلو استاد دانشگاه لگون به نقش دین در اقتصاد جامعه و توسعه جوانان اشاره كرد و اظهار داشت: باید شناخت درستي از دین و جامعه در جهان معاصر را داشته باشیم و به دین به عنوان اعتقاد درونی بپردازیم.

وي افزود: هریک از ادیان دارای کتاب مقدس با آموزه‌های دینی خود هستند، اگر جوانان به آموزه‌های دینی خود آگاهی و عمل به آن پیدا کنند هم هدایت و هم توسعه پیدا می‌کنند.

حسینی استاد دانشگاه اسلامی غنا به نقش دین درجامعه و توسعه جوانان، اشاره كرد و بر دقیق بودن در امور زندگی همانند امام خمینی‌(ره) به عنوان الگویی در جامعه ایران و همچنين دوری جستن از حب‌النفس تاكيد كرد.

وي همچنين بر نقش دین در توسعه جوانان و تاثیر آن در جامعه با احادیث و روایاتی از ائمه اطهار‌(ع) و تربیت دینی و تقویت معنوی جوانان تاكيد كرد.

کشیش برند فورد یبووا و استاد دانشگاه دینی لگون نقش دین در اخلاق و فرهنگ جوانان را بسیار موثر دانست.

کلاد اوا نماینده وزیر فرهنگ از رایزنی فرهنگی ایران در برگزاری سمینار توسعه جوانان به عنوان نیاز مبرم کشور در موقعیت کنونی تشکر کرد و روابط فرهنگی دو کشور را بسیار خوب توصیف نمود وعلاقمندی وزارت فرهنگ را به برگزاری سمینارهایی که محوریت آن دینی باشد، اعلام نمود.


کد مطلب: 10229

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10229/سمینار-دین-توسعه-جوانان-دانشگاه-لگون-غنا-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir