رهبران مسلمان و مسیحی بریتانیا به آگهی‌های ضد دین اومانیستها اعتراض کردند

خبرگزاری مهر , 30 آبان 1388 ساعت 10:59

جهان: معتقدان مسیحی و مسلمان، به آگهی‌های ضددینی در شهرهای انگلستان اعتراض کردند.


رهبران دینی مسلمان و مسیحی بریتانیا به‌شدت با آگهی‌های ضدمذهبی این کشور که علیه آموزش دین والدین به کودکان در چهار شهر بزرگ بریتانیا نصب شده‌اند مخالفت کردند.

به گزارش تلگراف، کشیش دیوید مک آیلوین از کلیسای پروتستان مشایخی بلفاست گفت: من این آگهی‌ها را به‌شدت نفی می‌کنم و فکر می‌کنم نصب این آگهی‌های بزرگ گستاخانه، خودخواهانه و نفاق‌انگیز است.

این آگهی‌های بزرگ با حمایت انجمن اومانست‌های بریتانیایی در شهرهای لندن، ادینبورو، کاردیف و بلفاست نصب شده است.

رهبران دینی اعتقاد دارند، اینکه والدین کودکان خود را براساس دینی که به آن اعتقاد دارند تربیت می‌کنند به اومانیست‌ها و خداناباوران ارتباطی ندارد و این گستاخی آنها را نشان می‎‌دهد که به مردم بگویند کودکان خود را از تربیت دینی دور نگاه دارند.

اومانیست‌های بریتانیا پیش از این نیز با تشکیل ستاد آگهی ابتدا روی اتوبوس‌های لندن در بریتانیا و سپس در چندین کشور اروپایی دین را به چالش کشیدند. در بریتانیا ۸۰۰ اتوبوس در سراسر کشور با آگهی «خدا وجود ندارد» تردد می‌کردند.

دکتر باری مورگان اسقف اعظم ولزاز ستاد آگهی‌های جدید این گروه انتقاد کرد و گفت: این ستاد مضحک است، چرا که کودک در یک محفظه بدون هوا یا به عنوان یک بوم خالی رشد نمی‌کند بلکه هویت خود را از مؤلفه‌هایی که تحت تأثیر آن قرار گرفته‌ است کسب می‌کند که قوی‌ترین این مؤلفه‌ها والدین و فرهنگ هستند و بین برچسب زدن به کسی و هویت‌یابی افراد تمایز چشمگیری وجود دارد.

این ستاد موجبات خشم مسلمانان بریتانیا را هم فراهم کرده است. شیخ انور مدی از مرکز اسلامی بلفاست اظهار داشت: دین از طرف خانواده‌ها به افراد منتقل نمی‌شود بلکه دین را خداوند هنگام تولد به ما می‌دهد و نقش خانواده آموزش سنت‌های همان دین به کودک خود است.

دیوید مک آیلوین اعتقاد دارد که این اقدامات را حتی نمی‌توان یک ستاد دانست بلکه اقدام شکست خورده است و کمترین تأثیر را روی مردم نخواهد گذاشت.


کد مطلب: 10276

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10276/رهبران-مسلمان-مسیحی-بریتانیا-آگهی-های-ضد-دین-اومانیستها-اعتراض-کردند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir