مهمترین برکت حج وحدت کلمه است

30 آبان 1388 ساعت 11:09

جامعه -خیمه: نماینده ولی فقیه گفت: زائر باید نهایت تلاش خود را بکند تا از این فضا برای خودسازی بهره ببرد. زائران باید ظاهر مناسک حج را به درستی انجام دهند و در عین حال باطن حج که ذکر خدا و توجه به او است را نیز مورد توجه قرار دهند.


به گزارش مهر حجت‌الاسلام محمد محمدی ری‌شهری صبح جمعه در دیدار با مصطفی یانگ رئیس بعثه جمهوری خلق چین با اشاره به ضرورت توجه زائران به معرفت و آگاهی گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمودند که «حاجی باید بداند کجا می‌رود، دعوت چه کسی را اجابت می‌کند و میهمان کیست». اگر این سه معرفت برای او حاصل شود می تواند از مناسک حج در جهت خودسازی بیشتر و تکامل معنوی و خدمت به جوامع اسلامی نهایت بهره‌برداری را بکند.

ری شهری گفت: بهترین تبلیغ برای اسلام، تبلیغ با رفتار است که بیش از تبلیغ گفتاری موثر واقع می شود .

او در این دیدار با قدردانی از حمایت دولت چین از مواضع هسته ای جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که این مواضع هر چه بیشتر تقویت شود و چین با جایگاهی که در سازمان ملل متحد دارد از کشورهای مظلومی همانند ایران که به حق خواهان استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای هستند، حمایت کند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک فرهنگی بین ایران و چین گفت: امیدواریم تصویب این تفاهم‌نامه موجب نزدیک‌تر شدن دو کشور به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شود.

رفتار تندروهای اسلامی چهره اسلام را مخدوش می‌کند


سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به ظهور تندروهای افراطی در بخشی کشورهای اسلامی که رفتاری ضد اسلامی دارند گفت: رفتار این گروه‌ها به نام اسلام، چهره اسلام را مخدوش می‌کند و دشمنان اسلام نهایت سوء استفاده را از این قبیل تندروی‌ها می‌کنند.

ری شهری با اشاره به اینکه امسال بیش از سالهای گذشته دشمنان برای تفرقه در جهان اسلام سرمایه گذاری کرده اند، ادامه داد: مسلمانان در حج وظیفه دارند برای وحدت امت اسلامی تلاش بیشتری کنند.

به گفته او دیدار بعثه‌های حج کشورهای مسلمان با یکدیگر در جهت همین هدف و تقویت همدلی بین امت اسلامی است.

او با اشاره به جمله امام خمینی(ره) که می‌فرمودند وحدت کلمه امت اسلامی باید از کنار خانه خدا آغاز شود؛ یکی از مهمترین برکات حج را برای امت اسلام، وحدت کلمه دانست.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه متون مشترک شیعه و سنی که در دانشکده علوم و حدیث انجام شده گفت: با توجه به پیدایش برخی تندوروی‌های مذهبی در چین این متون می‌تواند در ایجاد تعادل نقش به سزایی داشته باشد.

حج، کنگره عظیم مسلمانان جهان است


مصطفی یانگ نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی ایران و چین و نقش ایرانیان در انتقال اسلام به این سرزمین گفت: «هنوز برخی اشعار و عادات فارسی زبانان در آموزش‌های دینی ما وجود دارد.»

او همچنین گفت: دشمن نمی خواهد کشورهای مسلمان حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را داشته باشند.

رئیس بعثه چین، حج را کنگره عظیم مسلمانان جهان دانست و گفت: خوشبختانه ایران تخصص و توانایی خوبی در برگزاری حج دارد.

او با بیان اینکه مشترکات دو کشور ایران و چین بسیار زیاد است گفت: تقویت وحدت جهان اسلام ضرورت اجتناب ناپذیری است.

مصطفی یانگ، حوادث چندماه قبل چین را حوادثی غیر دینی خواند و گفت: این حوادث ناشی از تنش‌های سیاسی بود.


کد مطلب: 10277

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10277/مهمترین-برکت-حج-وحدت-کلمه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir