مرگ ۴ زایر بیت‌الله الحرام در اثر ابتلا به آنفوآنزای آ

2 آذر 1388 ساعت 12:12

جامعه: وزارت بهداست عربستان سعودی از مرگ چهار نفر از حجاج بیت‌الله الحرام بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای نوع آ خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری شبكه الجزیره، وزارت بهداشت عربستان سه روز پیش از آغاز مناسک حج اعلام كرد كه چهار نفر از حجاج خارجی در مكه مكرمه و مدینه منوره بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای نوع آ جان خود را از دست داده‌اند.

این وزارتخانه با اعلام این خبر تاكید كرد كه هر چهار نفر اقدامات ایمنی اعلام شده از سوی عربستان از جمله تزریق واكسن آنفلوآنزای نوع آ را رعایت نكرده بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان گفت كه این چهار زایر از كشورهای سودان، مغرب، نیجریه و هند هستند و سه نفر از آنها در مدینه و یك نفر دیگر در مكه به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وزارت بهداشت عربستان همچنین اعلام كرد كه تعداد مبتلایان به بیماری آنفلوآنزای نوع آ همچنان 20 نفر است كه حال چهار نفر از این افراد وخیم است، 12 نفر از آنها نیز در آستانه بهبودی قرار دارند.

وزارت بهداشت عربستان بار دیگر بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی در مناسک حج بر اساس اعلام سازمان‌های بهداشت جهانی تاكید كرد و خواستار واكسیناسیون زایران مكه مكرمه و مدینه منوره شد.

عربستان همچنین از مبتلایان به بیماری‌های خاص و مزمن، كودكان و افراد سالخورده، زنان باردار و افراد چاق نیز درخواست كرد تا از سفر به عربستان برای انجام مناسک حج خودداری كنند.

نزدیك به 3 میلیون حاجی امسال در مراسم حج شركت می‌کنند؛ كه دو و نیم میلیون نفر از این افراد را زایران خارجی تشكیل می‌دهند.


کد مطلب: 10317

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10317/مرگ-۴-زایر-بیت-الله-الحرام-اثر-ابتلا-آنفوآنزای-آ

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir