برگزاری دوره دانشافزایی مداحان و شاعران قم

3 آذر 1388 ساعت 11:39

ایران زمین: رئیس کانون مداحان و شاعران استان قم از آغاز دوره کوتاه مدت دانشافزايي و ارتقای سطح علمي شاعران و مداحان در استان قم خبر داد.


 محمدعلی مجاهدی، رئیس کانون مداحان و شاعران استان قم برگزاری این دوره آموزشي را براي نيل به اهدافی از قبیل افزایش محبت مخاطبان به اهل بيت(ع) از طریق اشعار و روضههاي مناسب و صحيح، بالابردن سطح شناخت مداحان نسبت به حادثه عاشورا و اهل بيت(ع)، افزايش دانش علمي و مهارتهاي لازم، پوششدادن به اهداف تبليغي دين اسلام و... عنوان کرد که این دوره به صورت حضوری در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم در حال برگزاری است.

در این دوره آموزشی مداحان و شاعران با موضوعاتی از قبیل اخلاق اسلامي و آداب اجتماعي مداحي، اصول و فنون مداحي و روضهخواني، مباحث قرآنی، ادعيه و زيارتها، مقتلشناسي و تحريفات، مخاطبشناسي، دستگاههاي موسيقي سنتي و آواشناسي، نظم و نثر، بينشهای سياسي و اجتماعي، عقايد اسلامي، تاريخ و سيره پيامبر اکرم(ص) و اهل بيت(ع) و احکام عمومي آشنا میشوند.

وی تعداد واحدهاي دوره آموزشي دانشافزايي و ارتقای سطح علمي شاعران و مداحان را ۲۳ واحد اعلام کرد و گفت: «طول دوره اعلام شده دو ترم تحصيلي است که در هر دوره ۱۶ جلسه و هر هفته يک جلسه در ارتباط با يک عنوان درسي به صورت دو واحدي در دو ساعت برگزار ميشود.»

پس از گذراندن اين دوره از دانشپژوهان مداح انتظار ميرود که با موضوعاتی از قبیل عاشورا، حوادث و تحريفات آن و معرفت اهل بيت(ع) آشنايي کامل پيدا کرده و از آنها در افزايش محبت و معرفت مخاطبان نسبت به اهل بيت(ع) استفاده کنند.

رئیس کانون مداحان و شاعران استان قم عضويت در کانون شاعران و مداحان استان قم و استفاده از مزاياي آن و صدور گواهينامه پايان دوره را از ویژگیهای این دوره آموزشی عنوان کرد و افزود: «بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري، سه وظيفه عمده افزايش محبت به اهل بيت(ع)، معرفت صحيح به حادثه عاشورا و بالابردن معرفت ديني در مجالس مربوط به اهل بيت(ع) برای مداحان و شاعران ترسيم شده است که اين سه وظيفه ميتواند دلایل اصلي براي تدوين برنامههاي آموزشي اين دوره باشد.»


کد مطلب: 10333

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10333/برگزاری-دوره-دانش-افزایی-مداحان-شاعران-قم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir