هشدار رییس متخصصان داخلی‌ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

موج دیگری ازهمه‌گیری آنفلوانزای نوع آ در راه است

خبرگزاری کار , 3 آذر 1388 ساعت 15:03

جامعه : رییس متخصصان داخلی ایران گفت: پس از ورود حجاج ایرانی به كشور، با موج دیگری ازهمه گیری آنفلوانزای نوع آ روبرو می‌شویم.


در حالی كه وزارت بهداشت و درمان آخرین آمار ابتلا به آنفلوانزای نوع آ را 466 مورد و نسبت به هفته گذشته كه 509 مورد بوده، با كاهش 43 نفری عنوان كرده است اما به نظرمی‌رسد احتمال آغاز موج دیگری از همه‌گیری وجود داشته باشد، به طوریكه رییس انجمن متخصصان داخلی ایران اعلام كرد كه پس از ورود حجاج ایرانی به كشور، با موج دیگری ازهمه گیری آنفلوانزای نوع آ روبرو می‌شویم.

ایرج خسرونیا در این رابطه گفت: متاسفانه با آمدن حجاج ایرانی به كشور درگیری و تماس مردم بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: آنفلوانزای نوع آ در فصل پاییز و زمستان بیش از سایر فصول قابلیت همه‌گیری را داشته و معمولا اواسط زمستان كاهش می‌یابد.

رییس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: به دلیل اینكه حجاج به هنگام انجام مراسم، در تجمعات بسیاری حاضر می‌شوند به همین دلیل انتظار داریم با ورود حجاج موج دیگری از نگرانی به وجود آید.

خسرونیا اضافه كرد: باید مردم به هنگام بازگشت حجاج از عربستان، اصول بهداشتی را رعایت كرده و از روبوسی حتی با افراد به ظاهر سالم خودداری كنند، چراكه ممكن است این افراد بدون داشتن علائم بیماری، ویروس آنفلوانزا را داشته باشند.

او همچنین به دانش‌آموزانی كه به مكه رفته‌اند نیز توصیه كرد كنترل شدیدی بر وضعیت سلامتی خود داشته و سپس به مدرسه بروند تا امكان ابتلای بقیه دانش آموزان و انتقال این بیماری به منازل كاهش یابد.

رییس انجمن متخصصان داخلی ایران ادامه داد: متاسفانه ویروس آنفلوانزای نوع آ اغلب جوانان و افراد مسن و پیر را از پا در می آورد.


کد مطلب: 10354

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10354/موج-دیگری-ازهمه-گیری-آنفلوانزای-نوع-آ-راه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir