نخستین دوره تربیت خطیب متخصص در قم آغاز شد

8 آذر 1388 ساعت 22:26

ایران زمین: به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم نخستین دوره تخصصي تربيت خطيب در این استان آغاز به کار کرد.


حجتالاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این مراسم که در مرکز آموزشهای فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، خطابه را از مسائلی دانست که هیچگاه کهنگی نخواهد داشت، چراکه با فراگیرشدن رسانههای مدرن امروزی باز شاهد برپایی سمینارها و کنگرهها و جلسات چهره به چهره در کشورهای پیشرفته و صنعتی هستیم.

وی با تقسیمبندی ارتباطها به سرد و گرم، ارتباط سرد را همان ارتباط فضای سایبر و مجازی دانست، اما خطابه را از نوع ارتباط گرم دانست، چراکه همراه با انتقال اطلاعات، احساسات و عواطف و هیجان نیز منتقل میشود.

حجتالاسلام اسکندری گفت: «ممکن است در آینده کار به جایی برسد که ابزار مدرن هم بتوانند عواطف و احساسات را همراه با کلام و اطلاعات منتقل کنند یا حتی مخاطب احساسات خود را به گوینده منتقل سازد، اما باز در عین حال گوینده میبایست مجهز به فنون مختلف ایجاد ارتباط باشد و در حقیقت این همان تاثیرگذاری امر خطابه است.»

حجتالاسلام عینالله صلواتی، مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این مراسم مدت برگزاری این دوره آموزشی را حدود چهار ماه اعلام کرد.

در این دوره طلاب با اندیشههای وهابیت، مسیحیت، صهیونیسم، بهائیت، نحلههای انحرافی و تصوف و چگونگی مقابله با آنها، سیری در جنبشهای اسلامی معاصر، جایگاه تشیع در تاریخ اسلام، علوم رفتاری و اخلاقی و فن سخنوری و خطابه به صورت عملی آشنا میشوند.

وی گذراندن دوره تربیت خطیب عمومی و داشتن حداقل سطح دو تحصیلات حوزه را از شرایط ثبتنام طلاب برای شرکت در این دوره عنوان کرد و از حضور 20 نفر از طلاب در این دوره خبر داد که 15 نفر از آنها مرد و مابقی زن هستند.

حجتالاسلام صلواتی با بیان اینکه این دوره آموزشی در دو ترم تحصیلی برگزار میشود، افزود: «در پایان هر ترم آزمون تعیین سطح علمی برگزار خواهد شد و به افرادی که در این آزمونها موفق به کسب نمره قبولی شوند گواهینامه دوره تربیت خطیب متخصص اعطا میشود.»


کد مطلب: 10392

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10392/نخستین-دوره-تربیت-خطیب-متخصص-قم-آغاز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir