تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۰۴
مدير عامل بنياد دعبل خبر داد؛

بیمه مداحان سراسر کشور تا پایان امسال

بیمه مداحان سراسر کشور  تا پایان امسال
به گزارش خیمه ،مسعود جاور مدير عامل بنياد دعبل با اشاره به اينکه بيمه جامع مداحان با قرارداد تأمين اجتماعي 1 سال و 5 ماه است که در سراسر کشور آغاز شده، اظهار داشت: اينک 18 استان در سراسر کشور تحت پوشش بنياد دعبل قرار گرفته اند که 1 هزار و 400 نفر نيز بيمه شده اند.

وي با تأکيد بر اينکه مداحان بايد مورد وثوق 5 نفر در شوراي مرکزي و 18 نفر در شوراي ديگر قرار گيرند، تصريح کرد: اين گروه از مداحان با شاخصهاي مختلف ارزيابي شده و پس از اينکه قبول شدند، بيمه مي شوند.

مدير عامل بنياد دعبل شهرت مداح را در استان خود حائز اهميت خواند و يادآور شد: شوراي مرکزي استان شاعران و مداحاني را که مي شناسد، به بنياد دعبل معرفي مي کند و اگر هم کساني باشند و آنها را نشناسند، طي يک دوره 2 ساعته در شرايط و زمانهاي مختلف ارزيابي شده و پس از قبولي معرفي مي شوند.

وي گفت: تا پايان امسال همه مداحاني که در ارزيابي ها قبول و شرايط لازم را داشته باشند، بيمه مي شوند. به طور مثال اگر يک استان داراي 100 مداح بود، از اين تعداد 60 نفر قابليتها و شرايط لازم را داشتند، تا پايان سال بيمه خواهند شد.

جاور در ادامه برخي از شرايط مداحي را احترام به قانون، تقوا و پرهيزکاري، تعهد کافي، نظم و انظباط اعلام کرد و افزود: آشنايي با سرگذشت انبيا و بزرگان دين، آشنايي با وضعيت جغرافيايي آنها، روخواني و روانخواني قرآن، آشنايي با ادبيات فارسي، برخورداري از ظاهر مناسب، داشتن حداقل 5 سال سابقه، کارت پايان خدمت و توانايي اداره جلسه از جمله شرايطي است که مداح بايد داشته باشد تا بيمه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما