مدير عامل بنياد دعبل خبر داد؛

بیمه مداحان سراسر کشور تا پایان امسال

6 آذر 1386 ساعت 21:45

مدیر عامل بنیاد دعبل گفت: تا پايان امسال همه مداحاني که در ارزيابي ها قبول و شرايط لازم را داشته باشند، بيمه مي شوند.


به گزارش خیمه ،مسعود جاور مدير عامل بنياد دعبل با اشاره به اينکه بيمه جامع مداحان با قرارداد تأمين اجتماعي 1 سال و 5 ماه است که در سراسر کشور آغاز شده، اظهار داشت: اينک 18 استان در سراسر کشور تحت پوشش بنياد دعبل قرار گرفته اند که 1 هزار و 400 نفر نيز بيمه شده اند.

وي با تأکيد بر اينکه مداحان بايد مورد وثوق 5 نفر در شوراي مرکزي و 18 نفر در شوراي ديگر قرار گيرند، تصريح کرد: اين گروه از مداحان با شاخصهاي مختلف ارزيابي شده و پس از اينکه قبول شدند، بيمه مي شوند.

مدير عامل بنياد دعبل شهرت مداح را در استان خود حائز اهميت خواند و يادآور شد: شوراي مرکزي استان شاعران و مداحاني را که مي شناسد، به بنياد دعبل معرفي مي کند و اگر هم کساني باشند و آنها را نشناسند، طي يک دوره 2 ساعته در شرايط و زمانهاي مختلف ارزيابي شده و پس از قبولي معرفي مي شوند.

وي گفت: تا پايان امسال همه مداحاني که در ارزيابي ها قبول و شرايط لازم را داشته باشند، بيمه مي شوند. به طور مثال اگر يک استان داراي 100 مداح بود، از اين تعداد 60 نفر قابليتها و شرايط لازم را داشتند، تا پايان سال بيمه خواهند شد.

جاور در ادامه برخي از شرايط مداحي را احترام به قانون، تقوا و پرهيزکاري، تعهد کافي، نظم و انظباط اعلام کرد و افزود: آشنايي با سرگذشت انبيا و بزرگان دين، آشنايي با وضعيت جغرافيايي آنها، روخواني و روانخواني قرآن، آشنايي با ادبيات فارسي، برخورداري از ظاهر مناسب، داشتن حداقل 5 سال سابقه، کارت پايان خدمت و توانايي اداره جلسه از جمله شرايطي است که مداح بايد داشته باشد تا بيمه شود.


کد مطلب: 104

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/104/بیمه-مداحان-سراسر-کشور-پایان-امسال

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir