اجرای رپرتوار از آثار شاخص ششمین همایش آئین‌های عاشورایی

11 آذر 1388 ساعت 14:18

فرهنگ: رپرتواری از کارهای شاخص ششمین همایش سراسری آئین‌های عاشورایی در‌ همان ایام و در یکی از سالن‌های تئاترشهر که احتمالاً تالار قشقایی است، برگزار می‌شود.


دبیر ششمین همایش سراسری آئین‌های عاشورایی‌ با اعلام مطلب فوق اظهار کرد که اجرای رپرتوار منوط به فراهم شدن امکانات است.

رحمت امینی به احتمال زیاد رپرتواری از کارهای شاخص ششمین همایش سراسری آئین‌های عاشورایی در‌ همان ایام و در یکی از سالن‌های تئاترشهر که احتمالاً تالار قشقایی است، برگزار می‌شود.

دبیر ششمین همایش سراسری آئین‌های عاشورایی‌ در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر ضمن تشریح جزئیات برگزاری این همایش ‌گفت:«پیرو تصمیماتی که با موافقت رئیس مرکز هنرهای نمایشی اتخاذ شد، در همایش امسال و در بخش صحنه‌ای، نگاه تازه‌ای در حوزه تکنیک‌های اجرایی و مضامین خواهیم داشت. تصور‌ من این است در همایش امسال شاهد تفاوت‌های چشمگیری نسبت به دوره‌های گذشته خواهیم بود.»

وی افزود:«با توجه به جایگاه ویژه‌ای که تالار محراب برای تعزیه و شبیه‌خوانی در نظر گرفته بخش تعزیه و شبیه‌خوانی در این تالار برگزار می‌شود؛ اما بخش‌‌ آئین‌های نمایشی کماکان در فضای باز تئاترشهر برگزار خواهد شد.»

ششمین همایش سراسری آئین‌های عاشورایی از  ۸ تا ۱۲ دی ماه در پنج بخش صحنه‌ای، آئین‌های عاشورایی، مجالس شبیه‌خوانی، پژوهش و تولید متون برگزار می‌شود.


کد مطلب: 10447

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10447/اجرای-رپرتوار-آثار-شاخص-ششمین-همایش-آئین-های-عاشورایی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir