تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۷
۰
کد مطلب : ۱۰۴۶۷

حج امسال با عزت و اقتدار برگزار شد

حج امسال با عزت و اقتدار برگزار شد
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت:‌حج امسال با عزت و اقتدار برگزار شد. آیت‌الله محمدی ری‌شهری در بازگشت از سفر حج در فرودگاه مهرآباد گفت: با وجود شرایط ویژه‌ای که حج امسال داشت خداوند به بهترین وجه از میهمان‌های خود پذیرایی کرد.

وی افزود: همه برنامه‌های فرهنگی بدون استثنا و در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری بهتر، منظم‌تر و کامل‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

ری‌شهری به برخی مشکلات حج امسال اشاره کرد: رسانه‌های بیگانه حجم سنگین تبلیغاتی را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه مراسم برائت از مشرکین ایجاد کرده بودند و برای نخستین بار خطبای مسجدالنبی و مسجدالحرام در خطبه‌های نماز جمعه به شدت بر علیه این مراسم صحبت کردند.

وی با اشاره به هجمه تبلیغاتی علیه حضور زائران ایرانی در مراسم حج امسال گفت: آنها موضوع تکرار حج خونین سال ۶۶۶ را مطرح کردند و حدود ۸۰ درصد از مسائلی که در میان زائران سایر کشورها مطرح بود مسائل سیاسی بود.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: بعثه مقام معظم رهبری با وجود نبودن سفیر ایران در عربستان ارتباط مستقیم با مسئولان تاثیرگذار این کشور داشت و سوء تفاهمات جای خود را به حسن تفاهم داد و همکاری آنان بهتر از سال های گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه موضوع بیماری آنفلوآنزا نگرانی شدیدی در حج امسال ایجاد کرده بود افزود: به لطف خدا همه پیش‌بینی‌هایی که در این‌باره شده بود نادرست از آب درآمد و حجاج سالم‌تر از هر سال دیگر به وطن بر‌می‌گردند.

ری‌شهری افزود: برگشت زائران نیز نگران کننده است و تاخیر پروازها باعث معطلی زیاد زائران می شود و پرواز امشب ما نیز با تاخیر همراه بود.

وی گفت: پیش‌بینی شده بود که برخی زائران به دلیل بیماری آنفلوآنزا زودتر برگردند که این موضوع باعث شد سفر جمعی از زائران در مدینه کوتاه‌تر شود و این مسئله موجب برخی دلخوری‌ها شد و برخی نیز سفرشان طولانی تر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما