سه عنوان كتاب با موضوع نهضت حسيني در تركيه منتشر شد

24 دی 1386 ساعت 19:06

كتاب‌هاي لهوف، امامان كربلا و گريه بر شهداي كربلا در ارتباط با نهضت حسيني به زبان تركي استانبولي در تركيه چاپ و منتشر شد.


به گزارش خیمه، كتاب «لهوف» نوشته عالم نامدار سيد بن طاووس، كتاب «امامان كربلا» نوشته سيد محمدتقي مدرسي پيرامون زندگي‌ امام حسين (ع) و امام زين‌العابدين(ع) و كتاب «گريه بر شهداي كربلا» نوشته دو محقق تركيه بنام شيخ «موسي گونش» و شيخ «جعفر بندي دريا» در ارتباط با نهضت حسيني به زبان تركي استانبولي در تركيه چاپ و منتشر شد. 

كتاب «لهوف»‌ يكي از منابع معتبر تاريخي است و در اكثر تحقيقات مربوط به حادثه كربلا به‌عنوان منبع اصلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين كتاب در 155 صفحه به زبان تركي ترجمه و در هزار نسخه از سوي انتشارات كوثر منتشر شده است. 

كتاب امامان كربلا درباره زندگي‌ امام حسين(ع) و امام زين‌العابدين(ع) در 56 صفحه توسط «سميل نارلي» به زبان تركي استانبولي برگردانده شده و با همكاري انتشارات «ذولفقار فاطمه آنا» در هزار نسخه انتشار يافته است.نويسنده در اين كتاب حوادث كربلا ‌را به طور خلاصه نقل مي‌كند و نقش دو امام (ع) را در اين واقعه بيان كرده است. همچنين شهادت امام حسين (ع) و اسير شدن امام زين العابدين (ع) و تأثير اين رويداد بر جامعه اسلامي آن روز تحليل و بررسي شده است. 

كتاب گريه بر شهداي كربلا توسط دو محقق تركيه تأليف شده است. در اين كتاب نويسندگان موضوع گريه كردن براي شهدا و به‌ويژه امام حسين(ع) را از ديدگاه قرآن و احاديث نبوي بررسي كرده‌اند و فضيلت گريه‌كردن براي امام حسين (ع) و شهداي كربلا با استنادات عقلي و نقلي در اين اثر به اثبات رسانده‌اند و همچنين حكمت گريه و توصيه پيامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) در اين زمينه را بررسي كرده‌اند.

 بنابرگزارش به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،انتشارات كوثر اين كتاب را در 204 صفحه‌ و در هزار نسخه منتشر كرده است


کد مطلب: 1053

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1053/سه-عنوان-كتاب-موضوع-نهضت-حسيني-تركيه-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir