همایش نواندیشی دینی فراخوان داد

18 آذر 1388 ساعت 17:46

جامعه: مركز همكاری‌های علمی و پژوهشی علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همكاری معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، همایش نواندیشی دینی را در قم برگزار می‌كند.


هدف از برگزاری این همایش، «ایجاد فضای گفت‌وگوی علمی پیرامون نواندیشی دینی، فارغ از پیش‌داوری‌های غیر علمی»، «رویكرد تحلیلی و مفهوم‌شناسانه به نواندیشی دینی و بسط ادبیات تحقیقی پیرامون آن» و «غنا بخشی به نواندیشی دینی در فضای منطبق و مطابق با تاملات دین‌پژوهانه» اعلام شده است.

محورهای فراخوان این همایش عبارت از «مفهوم‌شناسی نواندیشی دینی؛ مولفه‌ها، كاركردها و رویكردها»، «نواندیشی دینی و اجتهاد؛ روش‌شناسی و دیدگاه‌های فقهی»، «نواندیشی دینی و تجدد گرایی؛ تبار شناسی و تحول‌شناسی تاریخی»، «نواندیشان دینی؛ تجددگرایان مسلمان و غیر مسلمان» و «نواندیشی دینی و جنبش نرم‌افزاری؛ زمینه‌ها، بسترها و راهكارها» هستند.

«آسیب‌شناسی نواندیشی دینی؛ مبانی، موانع و راهكارها» و «نواندیشی دینی و تحولات ایران و انقلاب اسلامی؛ جریان‌شناسی و بررسی افق‌های پیش رو» از دیگر محورهای این همایش است.

مهلت ارسال چكیده مقالات 5 دی ماه سال جاری و آخرین فرصت ارسال متن نهایی، 5 اردیبهشت ماه سال 1389 اعلام شده است.

دبیرخانه همایش، شرایط ارائه مقالات را به شرح زیر اعلام كرده است:

ـ چكیده مقالات حداكثر در 900 كلمه، به زبان فارسی، تنظیم شود.

ـ لازم است اصول مقاله‌نویسی علمی، در شكل و محتوا، مراعات شود.

ـ لوح فشرده حاوی مقاله، به صورت تایپ شده، همراه با یك نسخه از پرینت آن به دبیرخانه ارسال شود. (مقالات به صورت فایل word 2003 با قلم B Lotus تنظیم شود)

ـ نشانی، شماره تلفن، رتبه علمی و تحصیلات نویسنده ذكر شود.

ـ از دیگر موضوعات مرتبط با محورهای همایش استقبال می‌شود.

ـ مقالات علمی، در صورت تایید شورای علمی همایش، منتشر خواهد شد.

ـ تعلق حق‌التالیف به نویسنده، منوط به پذیرش متن كامل مقاله است.

علاقه‌مندان برای ارسال مقاله، مقالات خود را به دبیرخانه همایش به نشانی قم، چهار راه شهداء، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مركز همكاری‌های علمی و پژوهشی ارسال كنند.

علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 7744151 - 0251 و یا ایمیل noandishi89@gmail.com تماس حاصل كنند.


کد مطلب: 10536

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10536/همایش-نواندیشی-دینی-فراخوان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir