با حضور مرتضی وافی

آسیب شناسی عزاداری در خراسان شمالی

ابنا , 19 آذر 1388 ساعت 15:27

ایران زمین: حجت الاسلام «مرتضی وافی» در گردهمایی آموزشی فعالان عرصه فرهنگ دینی با موضوع آسیب شناسی عزاداری برگزار شد گفت : برپایی مراسم عزاداری در ماه محرم و سایر ایام سال باید باشعور، آگاهی و معرفت و عطوفت همراه باشد و جریان سازی قیام عاشورا در اولویت برنامه های هیئت مذهبی قرار گیرد .


حجت الاسلام «مرتضی وافی» در گردهمایی آموزشی فعالان عرصه فرهنگ دینی با موضوع آسیب‌شناسی عزاداری برگزار شد گفت : برپایی مراسم عزاداری در ماه محرم و سایر ایام سال باید باشعور، آگاهی و معرفت و عطوفت همراه باشد و جریان سازی قیام عاشورا در اولویت برنامه های هیئت مذهبی قرار گیرد .

وی نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در جامعه را از ضروریات برشمرد و افزود : هیئت های مذهبی زمانی می توانند شاهد تاثیرات اجتماعی فعالیت های خود باشند که این اقدامات با علم و آگاهی آمیخته شده است .

مدیرمسئول نشریه خیمه و از اساتید حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به دسته بندی هیئت مذهبی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: هیئت‌هایی که در کشور فعالیت می کنند در سه دسته هیئت مذهبی و پهلوانی , مقدسه و هیئت فرهنگی تقسیم‌بندی می‌شوند .

وی عصر کنونی را دوران تجدید و پیشرفت تکنولوژی دانست و تصریح کرد : حتی با وجود چنین دوران و تغییراتی حضور و وجود هیئت مذهبی سنتی و پهلوانی ضروری است .

وافی اظهار داشت : والاترین ظرفیتی که می تواند در تبیین مبانی دینی و جذب جوانان در برنامه های مذهبی و کاهش آسیب های اجتماعی مثمرثمر باشد ، هیئت های مذهبی فرهنگی هستند .

حجت الاسلام «زین‌العابدین روحانی‌نیا» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این گردهمایی عزت، سربلندی، امنیت و آزادی را مهمترین دستاوردهای قیام عاشورا دانست و گفت : تبیین قیام عاشورا باید با معرفت و بصیرت دینی همراه باشد .

وی از فعالان عرصه فرهنگ دینی به عنوان پرچمداران قیام عاشورا یاد کرد و افزود: سفیران و علمداران عاشورا باید در جهت ترویج سیره اهل بیت در جامعه بیش از پیش تلاش کنند .


کد مطلب: 10550

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10550/آسیب-شناسی-عزاداری-خراسان-شمالی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir