نشست تاثیرگذاری مکتب امام حسین در نهضت‌های آزادی‌خواه

19 آذر 1388 ساعت 15:32

رویداد: نشست تاثیرگذاری قیام و مکتب امام حسین (ع) در نهضت‌های آزادی بخش، به همت معاونت پژوهشی مجتمع عالی فقه، با حضور اساتید، مبلغین و طلاب، در این مجتمع برگزار شد.


مدیر امور پژوهشی مجتمع عالی فقه در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه اظهار داشت: این نشست علمی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران بین‌المللی در عرصه عاشورا‌پژوهی و با هدف تشویق طلاب به پژوهش در زمینه عاشورا و قیام امام حسین برگزار شد

حجت‌الاسلام محسن عمیق اضافه کرد: در این نشست سید شریف محمدعلی از رهبران شیعیان کشور سنگال، حبیب عبدالله کان از کشور ساحل عاج و نویسنده مقالات متعدد درباره امام حسین (ع) و عاشورا پژوهی و شیخ آل یاسین از نویسندگان و اندیشمندان لبنان به پرسش‌های حاضران پاسخ دادند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره شیخ طوسی بیان داشت: این جشنواره نیز با موضوع عاشورا پژوهی در عرصه بین الملل برگزار می‌شود و این نشست به عنوان پیش نشست جشنواره عاشورا پژوهی می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) در جهان اسلام، اظهار داشت: حضور اندیشمندان کشورهای مختلف اسلامی در این نشست‌ها، نشان دهنده این امر می‌باشد که عاشورا در سایر کشور‌ها برای مردم دارای ارزش و منزلت بسیاری است و نیز فعالیت‌های اندیشمندان شیعی اثرگذار بوده و باعث رشد تفکر شیعی در جهان اسلام شده است


کد مطلب: 10551

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10551/نشست-تاثیرگذاری-مکتب-امام-حسین-نهضت-های-آزادی-خواه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir