معاون برنامه ریزی و توسعه کانون‌های مساجد کشور:

مسجد مهم‌ترین عامل نظارت بر عزاداری ماه محرم است

خبرگزاری رسانيوز , 21 آذر 1388 ساعت 11:02

جامعه: معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور، گفت: عمده فعالیت‌های ماه محرم باید در مساجد صورت گیرد زیرا در مساجد نظارت کامل و دقیق بر نوع عزاداری و مداحی‌ها وجود دارد.


سید مسعود حسینی گوهر با اشاره به عزاداری صحیح و مورد قبول از دیدگاه اسلام گفت: تجاوز نکردن از واقعیت‌هائی که در متون معتبر آمده می‌تواند تشکیل دهنده محتوای عزاداری در جامعه اسلامی باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اضافه کرد: عزاداری‌های محرم باید مبتنی بر بیان و یادآوری مجاهدت‌های شهدای کربلا، امر به معروف و نهی از منکر، مظلومیت حضرت امام حسین(ع) و اصحاب و همراهان آن حضرت باشد.

حسینی گوهر در ادامه مسجد را مهم‌ترین عامل نظارت بر عزاداری‌ها دانست و اظهار کرد: عمده فعالیت‌های ماه محرم باید در مساجد صورت گیرد زیرا در مساجد نظارت کامل و دقیق بر نوع عزاداری و مداحی‌ها وجود دارد.

او روحانیان، مسئولان دولتی، هیئت‌های مذهبی و مداحان را از عوامل موثر در انتقال صحیح آموزه‌های عاشورایی دانست و تاکید کرد: این افراد باید از انحراف در عزاداری‌ها جلوگیری و از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خاطر نشان کرد: هر چقدر از واقعیت‌ها دور شویم به همان میزان نیز مخاطبان خود را از پیوند اعتقادی و باور قلبی به دین و نهضت عاشورا دور می‌کنیم.

او در ادامه به برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد در ماه محرم اشاره کرد و افزود: انتشار کتابی در زمینه اشعار و مرثیه‌های عاشورایی مرتبط با اعتقادات اسلامی و توزیع آن در سطح کانون‌های مساجد برای استفاده مداحان، مهمترین برنامه ستاد در ماه محرم است.

به گفته حسینی گوهر آموزش مداحی و تنظیم فعالیت‌های عزاداری در مساجد به شکلی که موجب افزایش آگاهی فکری مردم از پیام اصلی نهضت عاشورا شود از دیگر برنامه‌های ستاد است.


کد مطلب: 10563

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10563/مسجد-مهم-ترین-عامل-نظارت-عزاداری-ماه-محرم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir