تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۰۵۹۴
در آستانه ماه محرم در چالوس برگزار شد

گردهمايی مسئولان هيئت‌های مذهبی و هيئت‌ امنای مساجد

گردهمايی مسئولان هيئت‌های مذهبی و هيئت‌ امنای مساجد
در اين مراسم حجت‌الاسلام مطهری، رياست تبليغات اسلامی شهرستان چالوس ضمن بيان وظايف مسئولين هيئت‌ها در جهت‌دهی و هدايت عزاداری‌ها در ايام محرم گفت: «در اين ايام بايد به علت شهادت امام حسين(ع) دقت كرد. علت شهادت ايشان مبارزه با طاغوت، امر به معروف، آشنايی جامعه با دين مبين اسلام می‌باشد. اباعبدالله در سال ۶۱ هجری درس حمايت از دين را به همه ما آموخت.»

او با بيان اين نكته كه متاسفانه امروزه هدف عزاداران حضور در ميادين و خيابان‌هاست، احياء مساجد را خواستار شد و خاطر‌نشان كرد: «احيا مساجد، احيا دين است و آن زمان دشمن بهره‌گيری می‌كند كه مساجد ما را خالی از جوانان ببيند.»

احيا مساجد احيا دين و در مقابل مساجد قرار گرفتن، مقابله با دين است

در اين گردهمايی حجت‌الاسلام راشدی، امام جمعه شهرستان چالوس نيز ضمن سخنانی بر لزوم برگزاری با شكوه نماز ظهر عاشورا به عنوان يكی از اهداف قيام عاشورا تاكيد کرده و تداوم عزاداری‌ها در دهه‌های دوم و سوم محرم و نيز ماه صفر را خواستار شد.

در ادامه اين مراسم جانشين فرماندهی نيروی انتظامی، مسئول شبكه بهداشت شهرستان، رياست اداره اوقاف نوشهر و چالوس و رياست شورای هيئت‌های مذهبی شهرستان به بيان نكاتی در ارتباط با نحوه برگزاری عزاداری‌های ماه محرم‌الحرام پرداختند.

در پايان برگه‌هايی حاوی دستورالعمل برگزاری عزاداری‌ها و مصوبات ستاد شئونات فرهنگی شهرستان چالوس بين مسئولان هيئت‌های مذهبی توزيع شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما