همايش علمی ـ كاربردی تبليغ در قم برگزار شد

ایکنا , 22 آذر 1388 ساعت 11:25

جامعه: همايش علمی ـ كاربردی تبليغ ۱۹ آذرماه در آستانه ماه محرم در قم برگزار شد.


حجت‌الاسلام «ربانی»، رييس دفتر تبليغات اسلامی قم در اين مراسم با اشاره به جايگاه مبلغان گفت: مبلغان بايد جايگاه خود را به خوبی بشناسند و در حفظ آن كوشا باشند.

وی با اشاره به اينكه خداوند برای امر تبليغات ابزار فوق‌العاده‌ای در اختيار ما قرار داده است كه از آن غافليم، اظهار كرد: كلام از مهم‌ترين و مؤثرترين ابزاری است كه خداوند در اختيار انبيا و پيام‌رسانان الهی قرار داده است.

رييس دفتر تبليغات اسلامی قم با تأكيد بر اينكه خداوند غيركلام با انبيای خود سخن نگفته است، گفت: بايد فرصت تبليغ و كلام غنيمت شمرده شده و از آن بهره‌برداری شود، زيرا درحال حاضر دشمن از همين ابزار استفاده می‌كند.

وی افزود: دشمن در بحث گسترش تهاجم فرهنگی در يك هجوم نابرابر از بيان و كلام و فرهنگ استفاده می‌كند و مبلغان در اين مبارزه، سربازان خط مقدم هستند.

حجت‌الاسلام ربانی افزود: ميراث فرهنگ تشيع و اهل بيت(ع) با تلاش، زحمات و رشادت‌های فراوان به ما رسيده است و امروز روحانيت مسئوليت انتقال اين ميراث به نسل آينده را برعهده دارد.

وی با اشاره به اينكه كفالت و حضانت مردم برای نزديكی به ائمه از جمله وظايف مبلغان است، تصريح كرد: ممكن است حوادث پس از انتخابات و مسائل كشور توسط مردم مورد سؤال قرار گيرد و وظيفه مبلغان در اين است، عارف به زمان خود باشند.

رييس دفتر تبليغات اسلامی قم ادامه داد: بايد مسير ما در تبيين حوادث همان مسيری باشد كه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، شأن روحانيت بالاتر از اين است كه وابسته به جناحی باشد.

وی ادامه داد: رهبری محورنظام و ميراث امام(ره) است و تجربه ۲۰ ساله گذشته نشان داده است كه مقام معظم رهبری بحران‌هايی كه كشور با آن مواجهه بوده را با رهبری و درايت به خوبی پشت سرگذاشته و انقلاب را به خوبی رهبری كرده است.

وی با تأكيد بر اينكه درايت رهبری نشان می‌دهد كه ايشان درست تشخیص می‌دهد و خوب می‌بيند، تأكيد كرد: مبلغان در امر تبليغ بايد مردم را به پيروی از رهبری ولايت فقيه سوق دهند و از تندروی‌ها بپرهيزند و نه يك قدم جلوتر و نه يك قدم عقب‌تر از مقام معظم رهبری حركت كنند.


کد مطلب: 10607

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10607/همايش-علمی-كاربردی-تبليغ-قم-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir