تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۰۶۱۴

اهميت ماه محرم و قيام كربلا در سیرالئون تشريح شد

اهميت ماه محرم و قيام كربلا در سیرالئون تشريح شد
«محمدرضا قزلسفلی» رايزن فرهنگی ايران در سيرالئون، ۲۰ آذرماه، طی سخنانی در جمع نمازگزاران مسجد مركزی شهر فريتاون ضمن تشريح اهميت ماه محرم، قيام كربلا و جايگاه و نقش امام حسين(ع) در حفظ اسلام، به ابعاد سازنده شخصيت سالار شهيدان و ميراث قيام كربلا از جمله آزادگی، ايثار، شجاعت و عزت اشاره كرد و گفت: امام سوم مسلمانان جهان حضرت امام حسين(ع) در سال شصت و يك هجری عليه يزيد كه به تحريف و نابود كردن دين ، شرافت و آزادگی مصمم بود، قيام كرد و با شهادت خود حقيقت قرآن مجيد و ميراث پيامبر اكرم(ص) و اسلام را عملا برای بشريت ترسيم و تضمين كرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تداوم اسلام ناب محمدی(ص)، قيام مسلمانان عليه ظلم و ستم و مبارزه حق عليه باطل در اقصی نقاط جهان به‌ويژه در فلسطين، لبنان، عراق و افغانستان مديون ايثار و خود گذشتگی سومين امام مسلمانان جهان است.

رايزن فرهنگی ايران تأكيد كرد: احيای نماز، فريضه امر به معروف و نهی از منكر، استقامت و آزادی‌خواهی، حفظ كرامت و عزت نفس، بيداری، رهايی از جهالت و گمراهی، شجاعت، اخلاص، آزادگی، ايثار، انسانيت، عدالت و حق طلبی از ميراث قيام حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) به‌شمار می‌رود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جايگاه امام حسين(ع) در توسعه انسانی و حفظ اسلام گفت: منزلت آن امام نزد ملت‌ها به قدری بالا است كه همه انسان‌های پاك سرشت به سالار شهيدان عشق و محبت می‌ورزند.

قزلسفلی همچنين در ادامه سخنانش در جمع نمازگزاران مسجد مركزی فريتاون درباره اسلام؛ تنها راه نجات و سعادت بشريت سخنرانی كرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما