برپايی آيين سوگواری اباعبدالله الحسين(ع) به زبان انگليسی در حسينيه «العباسيه» كويت

سايت خبری قرآنی , 25 دی 1386 ساعت 18:08

حسينيه «العباسيه» منطقه «المنصوريه» كويت، با هدف آشنايی اقليت‌های خارجی با فضايل و ارزش‌های امام حسين(ع)، آيين سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسين(ع) و خطبه‌های منابر حسينی را به زبان انگليسی ارايه‌می‌دهد.


به گزارش خیمه، «شيخ فاضل المالكی»، خطيب حسينيه «العباسيه» شب‌ گذشته 23 دی‌ماه به‌مناسبت ايام محرم با ارايه خطابه‌ای به زبان انگليسی، تصريح‌كرد: اشك‌ريختن برای شهادت امام حسين(ع) تنها ابراز احساسات و عاطفه نيست، بلكه شيون و زاری در سالروز شهادت اين امام بزرگوار، يادآور اهداف والای اباعبدالله در قيام كربلا است.

وی افزود: برپايی آيين سوگواری و عزاداری امام حسين(ع) توسط شيعيان، نمادی از محكوميت ظالمان و ستمگران است و مسلمانان به‌ويژه شيعيان بايد اين رسالت عظيم را حفظ‌كنند.

شيخ فاضل المالكی تصريح‌كرد: ماه محرم از جمله ماه‌‌های هجری قمری است كه در آن جنگ و كشتار حرام‌ اعلام‌شده‌ و اين ماه، آغاز سال هجری قمری است كه واقعه عظيم عاشورای حسينی و شهادت امام حسين(ع) در آن اتفاق ‌افتاده‌است.
همچنين شب‌ گذشته آيين سوگواری امام حسين(ع) ويژه بانوان در حسينيه «دارالزهراء» كويت نيز برگزارشد.


کد مطلب: 1065

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1065/برپايی-آيين-سوگواری-اباعبدالله-الحسين-ع-زبان-انگليسی-حسينيه-العباسيه-كويت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir