تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۹
۰
کد مطلب : ۱۰۶۶۹

برنامه‌های محرم شبکه تهران صدا

برنامه‌های محرم شبکه تهران صدا
بخشي از صبح تهران به اخبار برنامه‌هاي مذهبي و فرهنگي دهه اول محرم اختصاص دارد و يک کارشناس مذهبي درس‌هاي زندگي امام حسين (ع) و کارکرد آن را در زندگاني جامعه امروز گوشزد مي‌کند.

ويژه برنامه ديگر شبکه تهران صدا از گروه نيمروز با عنوان «محله ما» است که در هر برنامه به يک محله قديمي رفته و يکي از هيئت‌ها و يا تکاياي قديمي آن محله را معرفي مي‌کند.

این برنامه،‌ روزهاي فرد از ساعت ‌١٤:۴۵ با سردبيري مهدي رادفر پخش مي‌شود.

«فلسفه رنگ در تعزيه» نیز موضوع ميان برنامه‌اي در ويژه برنامه اذان راديو تهران است که يکي از کارشناسان تعزيه در خصوص رنگ لباس‌ها، پرها و پرچم‌ها در تعزیه صحبت مي‌کند.

«بررسي تطبيقي مقاتل امام حسين(ع)» ويژه برنامه شبانگاهي است که کارشناساني از دارالحديث قم نقاط افتراق و اشتراکات وقايع واحد را بررسي مي‌کنند.

فهيمه تهراني سردبير اين برنامه، وقايع معين حماسه عاشورا را حرکت امام حسين(ع)،تعداد ياران، شروع جنگ،فرستادن مسلم به کوفه و...شمرد و افزود:«اين برنامه با همکاري مرکز صدا و سيماي قم از راديو تهران در ساعت ‌٢٠:45 تا پايان ماه محرم پخش خواهد شد.»

«روايت ادبي از حماسه عاشورا» با کلامي از علي دامغاني، سيد حسن حسيني، محمد رضا علي اکبري، سمانه حسيني و مهرنوش پرتوي ويژه برنامه گروه سحرگاهي در ايام محرم است که به مدت ‌سی دقيقه با سردبيري اسماعيل باستاني پخش مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما