تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۲۱
۰
کد مطلب : ۱۰۶۷

نشست«عاشورا، سرمشق انقلاب اسلامی» در قم برگزار شد

به گزارش خیمه، در اين مراسم كارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به ايام محرم و ثواب عزاداری حقيقی برای آن حضرت و يارانش افزود: علل جاودانگی اين نهضت به ظاهر كوچك اين است كه آن واقعه از ابعاد گوناگون به ويژه الگوگيری، الگوسازی و الگودهی، قابل تامل، بررسی و عبرت است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محمود لطفيان‌سرگزی گفت: امام حسين(ع) از پيامبر(ص) و امام علی(ع) الگو گرفت و حركت خود را به گونه‌ای آغاز كرد كه با الگوسازی و الگودهی در ابعاد گوناگون، كربلا را به كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا تبديل كرد.

مدير كانون نويسندگان نماز استان قم ادامه داد: مشكل مهم جامعه اسلامی در عصر امام حسين(ع) مهجور بودن قرآن و عترت در زندگی فردی و اجتماعی مردم بود كه فقط تنها نام و ظاهری از اسلام عاشورا، دايرةالمعارف الگوهاست. دانشگاهی است با معلمانی از زن و مردم و پير و جوان و آزاده و سياه و سفيد و كودك و نوجوان و اين ويژگی باعث شد كه هيچ كس خود را از اين نهضت جاودان جدا نبيند و علاوه بر بعد احساسی عاشورا از عرفان عاشورا نيز به خوبی بهره برداری شود.

لطفيان تصريح كرد: اگر در كربلا آب را كه رگ حيات حسينيان بود بستند در دوران دفاع مقدس با گازهاری شيميايی راه تنفس رزمندگان اسلام را سد كردند. حمله دشمن از عراق به ايران، جوانان را به عشق رسيدن به كربلا شعله‌ورتر ساخت و دشمن بدون اين كه بداند و بفهمد زمينه را برای به اوج رسيدن الگوگيری از نهضت عاشورا فراهم آورد.

كارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: هدف از قيام امام حسين(ع) مبارزه با ظلم و تسليم نشدن در برابر ظالم است و ايام محرم بهترين بستر برای درك معارف قرآنی و عمق بخشيدن به تعاليم دينی است. خداوند بر ما منت گذاشته و محبت اهل‌بيت را در دل‌های ما قرار داده است و بايد تلاش كنيم تا در عمل هم پيرو و شيعه اهل‌بيت باشيم.

وی از جمله امتيازات نهضت عاشورا، خلوص نيت، ذلت ناپذيری، وفاداری و اوج مظلوميت امام حسين و يارانش در مقابله با افراد نادانی كه ادعای پيروی از پيامبر(ص) را داشتند است.

لطفيان تصريح كرد: عاشورا يك متكب الهام‌بخش و عبرت‌آموز برای همه كسانی است كه در پی زندگی آرمانی و الهی هستند. نهضت قرآنی عاشورا حاديثه ديروز نيست بلكه حادثه عبرت‌آموز امروز و فرداهاست. 

وی در پايان با توجه به سفارش موكد مقام معظم رهبری نسبت به انتخابات مجلس هشتم تأكيد كرد: جوانان ايران با انتخابات نمايندگان مومن درد آشنا و دلسوز بار ديگر از سوء استفاده دشمنان نظام جلوگيری كنند و برای آبادانی بيشتر كشور قدم بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما