تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۰۴
۰
کد مطلب : ۱۰۶۸۳
مسئول اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی قم:

سلامت عزاداری‌های ماه محرم ضرورتی انكارناپذیر است

سلامت عزاداری‌های ماه محرم ضرورتی انكارناپذیر است
حجت‌الاسلام عین‌الله صلواتی اظهار کرد: در دهه محرم امسال بیش از ۱۵۰مبلغ دینی به ۱۰ استان کشور شامل اردبیل، ایلام، بوشهر، فارس، کردستان، کرمانشاه، لرستان، کهکلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد اعزام می‌شوند.

او اضافه کرد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیش از ۱۵۰ مبلغ دینی به روستاها و شهرهای استان قم اعزام خواهند شد.

مسئول اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: این مبلغان با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مراکز آموزشی، فرهنگ و آموزه‌های مکتب نورانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه فلسفه قیام امام حسین(ع) را برای مردم تبیین می‌کنند.

او برگزاری مراسم‌های سخنرانی و عزاداری را بستری مناسب برای ارتقای دانش و بینش عمومی مردم نسبت به نهضت عاشورا و اهداف والای امام حسین(ع) برشمرد و گفت: این مهم محقق نمی‌شود مگر با بهره‌گیری از سخنرانان آگاه و مطلع كه توانایی تبیین دقیق و صحیح فلسفه قیام عاشورا را داشته باشند.

حجت‌الاسلام صلواتی تاکید کرد: خلاء تبیین و تشریح فلسفه قیام عاشورا یكی از آسیب‌های جدی و اساسی مجالس عزاداری است كه باید مورد توجه برگزاركنندگان این مجالس قرار گیرد و در راستای رفع آن تلاش‌های لازم از سوی مبلغان دینی صورت گیرد.

او توجه به سلامت عزاداری‌های ماه محرم را ضرورتی انكارناپذیر عنوان کرد و گفت: این موضوع در طول تاریخ مورد عنایت ویژه قرار گرفته و امروز نیز مبلغان دینی باید فلسفه و سیر حقیقی وقایع كربلا و فعالیت‌های سیدالشهدا(ع) را مورد توجه قرار دهند تا از بروز تحریف و بیان وقایع خلاف واقع جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما