فرمانده انتظامی آمل:

جلوی حركت هیئت‌های عزاداری با آلات موسیقی گرفته می‌شود

23 آذر 1388 ساعت 16:53

جامعه: فرمانده انتظامی آمل گفت: در ماه‌های محرم و صفر هرگونه قمه زنی و استفاده از ادوات موسیقی و علم کشی ممنوع بوده و جلوی هیئت‌های عزاداری با این ادوات در شهرستان گرفته خواهد شد.


محمد‌صادق پهلوان با اشاره به اینكه، شمایل‌ها هیچ سندیتی از ائمه اطهار ندارند، تصریح كرد: حمل علم و این شمایل‌ها در برخی از هیئت‌های دسته روی و تكایا اكنون به عنوان یك فرهنگ قابل قبول و پذیرفته شده است.

او با بیان اینكه ورود این خرافه‌ها در عزاداری‌های سالار شهیدان، جوانان ما را از هدف عمده اباعبدالله حسین( ع‌) دور كرده است، گفت: باید با الگوگیری از عزاداری‌های بزرگان دین و توجیه هیئت‌های مذهبی، موضوع شور و عزاداری حسینی را در میان جوانان بشناسانیم.

پهلوان صبح امروز در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در جمع اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان آمل كه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: متاسفانه بعضی افراد در دهه اول محرم ناآگاهانه مرتكب عملی می‌شوند كه خلاف شئونات اسلامی بوده و بر خلاف دستورات احكام الهی عمل می‌كنند كه سبب تضعیف اسلام می‌شوند.

او اظهار کرد: در سال گذشته در روزهای تاسوعا و عاشورا عده‌ای اقدام به علم‌كشی در دستجات سینه زنی در خیابان‌ها، قمه‌زنی بر سرشان و حمل تصاویر غیرواقعی از ائمه اطهار (ع) كردند كه با ممانعت پلیس شهرستان مواجه شدند.

فرمانده انتظامی آمل تاكید كرد: نیروی انتظامی در این خصوص با افراد خاطی برابر قانون برخورد خواهد كرد.
فرمانده انتظامی آمل درباره برقراری نظم و امنیت در برگزاری دستجات سوگواری حضرت اباعبدالحسین (ع) و یاران با وفایش در دهه اول محرم اضافه كرد: برقراری نظم و امنیت در جامعه یكی از وظایف مهم نیروی انتظامی به‌ویژه در ماه محرم است.

پهلوان با اشاره به اینكه در دهه نخست و دوم ماه محرم پارسال جوانان زیادی در این شهرستان به عنوان همیاران محرم در برقراری نظم و امنیت با پلیس آمل همكاری خوبی داشتند از افزایش تعداد همیاران محرم امسال در میان هیئت‌های عزاداری شهرستان آمل خبر داد.


کد مطلب: 10693

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10693/جلوی-حركت-هیئت-های-عزاداری-آلات-موسیقی-گرفته-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir