امر به معروف و نهی از منكر به عنوان شريان دين مورد توجه عزاداران قرار گيرد

ایکنا , 24 آذر 1388 ساعت 10:45

جامعه: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تأکید کرد امر به معروف و نهی از منكر به عنوان شريان دين و جامعه اسلامی بايد مورد توجه عزاداران قرار گيرد.


حجت‌الاسلام «مهدی ستوده»، مدير كل اداره تبليغات اسلامی استان ارديبل، يكشنبه ۲۲ آذرماه در همايش استقبال از ماه محرم در شهرستان گرمی تصريح كرد: آنچه در قيام امام حسين(ع) به عنوان محور و مدار قرار می‌گيرد، اعتقاد و پايبندی به خط ولايت است.

وی با بيان اينكه در تعزيه و عزاداری اين ماه بايد پالايش و آسيب‌شناسی دقيقی صورت گيرد، گفت: برخی تفكرات و انديشه‌های القايی از سوی دشمنان نبايد وارد اين موضوع شود كه در اين زمينه جا دارد مداحان و شعرای ما به صورت دقيق اين آفت‌ها را بررسی و ارزيابی كرده و آن‌ را از محتوای پربار شعر و مداحی عاشورا خارج كنند.

ستوده با بيان اينكه كانون مداحان و شعرا با همين هدف راه‌اندازی شده است گفت: در سطح استان اردبيل راه‌اندازی پنج كانون زمينه اين كار را فراهم كرده است كه شعرا و مداحان ما در يك فضای تعاملی بتوانند با آسيب‌شناسی اينگونه مسائل، محوريت اصلی را در بيان حقايق كربلا ذكر كنند.

مديركل تبليغات اسلامی استان اردبيل به نقش مهم علمای دين در هدايت فرهنگ عزاداری اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه مجوز حقيقی عزاداری بر امام حسين(ع) از جانب اوليای الهی صادر شده است ما نيز بايد به عظمت اين امر اهتمام ورزيم و اجازه ندهيم به ساحت شعر و مداحی عاشورا خدشه‌ای وارد شود.

وی خاطرنشان كرد: محرم بهترين فرصت برای بيان پيام دقيق عاشورا با محوريت ارزش‌های اسلامی است تا جلوی رواج برخی انديشه‌های كذايی و خرافی گرفته شود.

ستوده، غلو و بدعت را دو آسيب جدی ماه محرم دانست و گفت: در قيام امام حسين(ع) نقش دينداری، عمل به احكام اسلامی موج می‌زند و در اين بين امر به معروف و نهی از منكر به عنوان شريان دين و جامعه اسلامی بايد مورد توجه عزاداران در اين ماه قرار گيرد.

مديركل تبليغات اسلامی استان اردبيل در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: مردم استان اردبيل از ديرباز به ارادت امام حسين(ع) و خاندان اهل بيت عصمت و طهارت شهره هستند و در ماه محرم نيز غليان اين عشق به اوج می‌رسد.


کد مطلب: 10712

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10712/امر-معروف-نهی-منكر-عنوان-شريان-دين-مورد-توجه-عزاداران-قرار-گيرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir