«مداحان باید به محتوای اشعار خود توجه کنند»

خبرگزاری مهر , 24 آذر 1388 ساعت 14:17

جامعه: نماینده ولی فقیه در استان فارس بر لزوم مراقبت مداحان و نوحه‌سرایان در ایام عزاداری امام حسین(ع) نسبت به محتوای اشعار و نوحه‌ها تاکید کرد.


آیت الله ایمانی بعدازظهر دوشنبه در همایش «پنجره‌های سبز» در شیراز با بیان اینکه محتوای تمامی اشعار عزاداری‌ها باید بالا و جامع باشد، افزود: بی‌محتوا کردن عزاداری‌ها یکی از اقداماتی است که دشمن در صدد اجرای آن است. وی تشریح کرد: یکی از روش‌های آنان اشعار بی‌محتوا به شمار می‌رود، ضمن اینکه ترویج اعمالی مثل قمه‌زنی، دخیل بستن و امثال این امور از جمله اقداماتی دیگری است که دشمنان برای بی‌محتوا کردن عزداری‌های امام حسین(ع) به کار می‌بندند.

وی در ادامه با اشاره به نصب عکس امام(ره) و مقام معظم رهبری در هیئت‌ها یادآور شد: آوردن عکس‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری در هیئت‌ها سیاست بازی نیست ضمن اینکه نباید واقعه و حادثه تاسوعا و عاشورا را منحصر به یک مقطع زمانی کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه استعمار به دنبال منافع خود بوده و گاهی عزاداری‌ها را به شکلی که خود می‌خواهد هدایت می‌کند، افزود: دشمن در صدد حذف عزاداری‌ها و یا بی‌محتوا کردن آنهاست از این رو نباید با کارهای غیرمشروع بهانه به دست مخالفان دین داد.


کد مطلب: 10730

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10730/مداحان-باید-محتوای-اشعار-خود-توجه-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir