ویژه برنامه شهید جاوید در ایام سوگواری سیدالشهداء(ع) از شبکه جهانی سحر

خبرگزاری ايرنا , 25 آذر 1388 ساعت 11:43

فرهنگ: به مناسبت فرا رسيدن ايام محرم، ويژه برنامه «شهيد جاويد» به تهيه کنندگی «عليرضا مهدوی» از سيمای فرانسوی شبکه جهانی سحر روی آنتن می‌رود.


 این ویژه برنامه با هدف تببین فلسفه و اهداف قیام عاشورا و همچنین سجایای اخلاقی امام حسین(ع)، در ۱۳ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به صورت زنده و تولیدی همزمان با آغاز محرم از سیمای فرانسه پخش خواهد شد.

این برنامه ترکیبی که اجرای آن را «احمد نخستین» برعهده دارد، از آیتم‌های مختلفی تشکیل شده که پخش مداحی و مرثیه سرایی، گفت و گو با طلاب و دانشجویان فرانسه زبان پیرامون حادثه کربلا و اهداف قیام عاشورا از جمله آنها است.

همچنین در بخش گفت و گوی کارشناسی، دکتر «ابوالفضل خوش‌منش» کارشناس معارف اسلامی و استاد دانشگاه با حضور در استودیوی پخش برنامه، به تحلیل و بررسی موضوعاتی چون آسیب شناسی اوضاع تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دوران امامت سید الشهداء(ع)، امام حسین(ع)، امام حسین(ع) به عنوان یک رهبر دینی و عدالتخواه، شرح مصائب امام حسین(ع)، عاشورا از دیدگاه اندیشمندان اسلامی، نقش زنان در واقعه عاشورا با محوریت حضرت زینب(س)، نقش امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا به عنوان پیام آور واقعی کربلا، امام حسین(ع) و حقوق بشر و همچنین اصول جاودانگی اندیشه امام حسین(ع) شامل حق‌طلبی و حق‌محوری، عزت‌مندی و کرامت‌مداری، حریت و آزادگی و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هدف اصلی قیام می‌پردازد.

عوامل این برنامه عبارت از نویسنده: سیدمحمد صالح موسوی، مترجم متن: لیلا انوری، ویراستار: آناهید همپارتیان، تدوینگر: ایمان صالحی، گرافیست: فائزه حاجی صفری و تصویربردار تولیدی: وحید شاهچراغ هستند.


کد مطلب: 10752

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10752/ویژه-برنامه-شهید-جاوید-ایام-سوگواری-سیدالشهداء-ع-شبکه-جهانی-سحر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir