ناجا: قمه‌زنی و استفاده از زنجيرتيغ‌دار ممنوع

تابناک , 27 آذر 1388 ساعت 13:31

جامعه: نیروی انتظامی، وظایف خود در ماه محرم را تشریح و انتظارات خود از مردم را طی بیانیه‌ای مطرح کرد.


نیروی انتظامی ضمن گرامیداشت ماه عزای حسینی اعلام کرد: حرکت‌های سنتی عاشورایی بایستی بیانگر و تقویت کننده پیام جهاد، ایثار، شهادت و ترجمان اسلام و مکتب باشد.

این نیرو تمام تلاش و مساعی خود را در جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار نمودن مراسم عزاداری سالار شهیدان به کار می‌بندد و در این راستا همگام با امت حزب الله ضمن شرکت در عزاداری ایام محرم تلاش خواهد نمود با ایجاد امنیت و آرامش هر چه بیشتر و با رعایت اصالت و ارزش‌های اسلامی فضای مناسبی را برای عزاداران فراهم کند.

این نیرو اجازه نخواهد داد خللی در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم بوجود آید. ناجا در این راستا انتظار دارد با رعایت نکات زیر مردم و هیئات عزاداری به برقراری نظم و شکوه مراسم کمک نمایند:

- استفاده نکردن از نمادهای غیراسلامی مثل آلات غیر متعارف و موسیقی مانند ارگ یا استفاده از اشعار، رفتارها و تصاویری از معصومان(ع) که موجب وهن می‌گردد.

- همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی جهت پیشگیری سد معبر و ایجاد ترافیک و راه‌بندان. 

- پرهیز از قمه‌زنی و استفاده از زنجیرتیغ‌دار.

- پرهیز از سروصدا و ایجاد مزاحمت خاص در ساعات بعد از نیمه شب که موجب آزار و اذیت مردم خصوصا افراد بیمار و سالمند می‌شود.

- ضرورت رعایت ظواهر و شئونات اسلامی به خصوص رعایت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقایان به منظور حفظ حرمت شعائر دینی و شکوه ماه محرم و اعلام موارد مشکوک یا ضرورت های پلیسی به 110 و عوامل انتظامی.


کد مطلب: 10785

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10785/ناجا-قمه-زنی-استفاده-زنجيرتيغ-دار-ممنوع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir