خطیب جمعه قطیف:

عزاداری و مداحی صرف برای اهل بیت سبب نجات انسان نمی‌شود

رسا , 28 آذر 1388 ساعت 10:45

فرهنگ: شیخ صفار در كتاب جدیدش تحت عنوان «انواری از سیره اهل بیت»، عمل به آموزه‌ها و دستورات ائمه اطهار را در كنار عزاداری و مداحی برای آن حضرات، سبب نجات و رستگاری انسان عنوان كرد.


کتاب «اضاءات من سیرة اهل البیت (انواری از سیره اهل البیت(ع))» نوشته حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن صفار خطیب جمعه قطیف عربستان چاپ و منتشر شد.

شیخ حسن صفار در این کتاب صفات اهل بیت(ع) را موجب عاشق شدن شیعیان به آن حضرات توصیف کرد و یادآور شد: این عشق نباید مانع از پیروی و اقتدا و عمل به آموزه‌های مكتب آنها شود بلكه افراد را به استفاده از نور اهل بیت و عمل به سیره آنها ترغیب كند.

وی با انتقاد از رواج این سیره بین برخی شیعیان كه معتقدند محبت به اهل بیت(ع) برای سعادت و نجات در دنیا و آخرت كافی است و اگر در عمل سستی و لغزشی بود اشكال ندارد، تاكید كرد: شیعه یعنی پیرو و ما باید پیرو اهل بیت در همه دستورات آنها باشیم تا بتوان نام شیعه برما گذاشت.

صفار با بیان اینكه مدح و ستایش زبانی برای اهل بیت(ع) انسان را به سر منزل مقصود نمی‌رساند، افزود: عزاداری و غم و حسرت از دست دادن اهل بیت تنها به حسرت کشیدن نیست بلکه باید در چهارچوب اهداف والای آنان گام برداشت و با انتشار عدل و اقامه حق، جامعه را خدایی كرد.

حجت الاسلام صفار در این كتاب به ارائه گوشه‌هایی از سجایا و آموزه‌های ائمه اطهار در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی پرداخته است كه در میان كتب منتشره در عربستان، نوآوری های خاص خود را دارد.


کد مطلب: 10789

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10789/عزاداری-مداحی-صرف-اهل-بیت-سبب-نجات-انسان-نمی-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir