هيئت‌های مذهبی گروهی تاثيرگذار در حوزه فرهنگی جامعه هستند

ایکنا , 29 آذر 1388 ساعت 10:06

جامعه: هيئت‌های مذهبی يكی از بزرگترين اقشار جامعه ايرانی و گروهی مرجع و تاثيرگذار در حوزه فرهنگی جامعه هستند.


حجت‌الاسلام و المسلمين «كاظم لطفيان» مديركل سازمان تبليغات اسلامی خراسان‌ جنوبی، ۲۸ آذر در گردهمايی مسئولان هيأت‌های مذهبی و مداحان بيرجند گفت: هيئت‌های مذهبی بزرگترين قشر سرمايه اجتماعی جامعه ايرانی هستند.

وی افزود: مسئولان هيئت‌های مذهبی يك گروه مرجع و تاثيرگذار در حوزه فرهنگی جامعه هستند.

مديركل سازمان تبليغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: حزب‌الله واقعی جامعه مسئولان هيئت‌های مذهبی هستند و شما می‌توانيد به عنوان معيار و محك در جامعه مطرح باشيد.

همچنین «عباسی» رئيس هيئت‌های مذهبی خراسان جنوبی نيز گفت: همه ساله در شب اول محرم جلسه‌ای با حضور مسئولان هيئت‌های مذهبی، مداحان اهل بيت و امام جمعه برگزاری می‌شود.

وی با اشاره به اينكه عاشورا در زندگی شيعه و در خون پاك آنها جريان داشته و نهضت كربلا از ۱۴ قرن پيش تاكنون ادامه پيدا كرده است اظهار كرد: بی‌شك محتوای اين حماسه عظيم و انگيزه‌ها و اهداف و درس‌های اين قيام يك فرهنگ غنی و الهام‌بخش در حوزه تشيع است.

عباسی تصريح كرد: هيئت‌های ما پيرو خط ولايت و پيرو ولی‌فقيه هستند و رسالتشان را از نهضت عاشورا گرفته‌اند و در تمام صحنه‌های مذهبی نقش فعال دارند.

رئيس هيئت‌های مذهبی خراسان جنوبی اظهار كرد: طبق گزارش به دست آمده يك هزار و ۴۵۱ تشكل مذهبی، حدود ۴۰۰۰ هيئت مذهبی در حال حاظر در استان وجود دارد كه از اين تعداد ۲۵۱ هيئت در بيرجند، ۱۶۰ هيئت در قاين، ۱۰۱ هيئت در سربيشه، ۶۵ هيئت در خوسف، ۶۳ هيئت در درميان، ۴۸ هيئت در حاجی آباد، ۴۷ هيئت در شوسف، ۴۶ هيئت در سرايان، ۴۰ هيئت در خضری، ۳۳ هيئت در نهبندان و ۱۵ هيئت در سده وجود دارد .

عباسی ادامه داد: هيئت‌های مذهبی زير نظر مستقيم مقام معظم رهبری و با نظارت سازمان تبليغات اسلامی و همكاری همه مردم اداره می‌شوند.

وی با اشاره به اينكه شورای هيئت‌‌های خراسان جنوبی از بين ۳۰ استان برتر جزء ۱۰ استان نمونه بوده است اضافه كرد: در سال گذشته در خراسان جنوبی ۲۰۳ جلسه شورای شهر تشكيل شد كه تعداد مصوبات آن ۷۵۶ مصوبه بوده كه تعداد ۳۰۹ مصوبه آن عملياتی شده است.

رئيس هيئات مذهبی استان خراسان جنوبی یادآور شد: دعوت از سخنرانان و مداحان خارج از استان، تهيه پوستر و پلاكارت در مراسم و اعياد، برپايی ايستگاه‌های صلواتی، برگزاری جلسات قرآنی و برگزاری جلسات شعبانيه ازجمله برنامه‌های هيئت‌های مذهبی در اين ايام است.


کد مطلب: 10829

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10829/هيئت-های-مذهبی-گروهی-تاثيرگذار-حوزه-فرهنگی-جامعه-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir