تناسب موضوعی برنامه‌های محرم تلویزیون

خبرگزاری مهر , 29 آذر 1388 ساعت 12:58

فرهنگ: دبیر شورای معارف سیما از تناسب موضوعی و زمانی بین برنامه‌های محرم و عادی شبکه‌ها در این ایام خبر داد.


دبیر شورای معارف سیما با تأکید بر اینکه تناسب موضوعی و زمانی بین برنامه‌های محرم و عادی شبکه‌ها، امسال برای اولین بار مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در تولید برنامه‌های امسال از توان حوزه و دانشگاه استفاده می‌شود.

پرویز فارسیجانی دبیر شورای معارف سیما درباره برنامه‌ریزی و سیاستگذاری ویژه محرم امسال گفت: این برنامه‌ریزی‌ها از چند ماه قبل آغاز شد و در ابتدا ویژه برنامه‌های سال‌های قبل بخصوص پارسال مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت و بر اساس نقاط ضعف و قوت‌های مشخص شده، سیاست‌ها و محورها تعیین و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

تأکید بر ترویج فرهنگ حسینی

وی افزود: امسال تلاش شده با نگاه و رویکردی جدید، ویژه برنامه‌های محرم، کاربردی و منطبق با نیازهای روز افراد و اقشار مختلف جامعه باشند، محوریت برنامه‌ها از نظر محتوا تأکید به ترویج فرهنگ حسینی است.

تلاش برای تبیین بصیرت دینی در نهضت حسینی

فارسیجانی با تأکید بر معرفی روش‌های اصیل و سنتی عزاداری در راستای هم جهت کردن سلایق مختلف گفت: شعار امسال ما در تولید برنامه‌های سیما در ایام محرم تلاش در تبیین بصیرت دینی در نهضت حسینی برای جامعه است و بر اساس این شعار سعی کردیم تلاش‌های خود را به گونه‌ای در شبکه‌های مختلف سیما تنظیم کنیم تا از این نهضت حسینی پاسداری کنیم.

تناسب موضوعی برنامه‌ها

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به توجه ویژه به بحث عبرت‌های عاشورا، این موضوع را از مهمترین موضوعاتی دانست که مورد توجه و دقت شورای معارف سیما قرار گرفته است و گفت: تناسب موضوعی و زمانی بین ویژه برنامه‌های محرم با برنامه‌های عادی شبکه‌ها، امسال برای اولین بار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که تنوع ساختارها برای مخاطبین مختلف به شیوه‌های مستقیم و غیر مستقیم در برنامه‌سازی‌های مختلف ویژه محرم به خصوص برای مخاطبان کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: امسال توجه ویژه به فرهیختگان در برنامه‌سازی‌های مختلف معطوف می‌شود.

بهره‌گیری از توان نهادها و دستگاه‌های حوزه و دانشگاه

پرویز فارسیجانی تصریح کرد: بهره‌گیری از توان نهادها و دستگاه‌های حوزه و دانشگاه و مردمی نیز مورد توجه شورای معارف سیما در برنامه‌های امسال تلویزیون قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال بومی‌سازی برنامه‌های عزاداری چون سال گذشته مورد عنایت است و تلاش بخش بین‌الملل سازمان پوشش برنامه‌های عزاداری سید‌الشهدا در کشورهای مسلمان و تهیه گزارش از این برنامه‌ها است که این برنامه‌ها در بخش بین‌الملل در کنار مصاحبه با اشخاص و شخصیت‌های برجسته مسلمان قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 10836

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10836/تناسب-موضوعی-برنامه-های-محرم-تلویزیون

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir