از امشب با پخش چند سريال، خيمه سريال‌های محرم برپا می‌شود

جام جم آنلاین , 30 آذر 1388 ساعت 15:45

فرهنگ: با آغاز دهه محرم، شبكه‌های مختلف سیما مانند همیشه فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی را با محوریت محرم به آنتن پخش می‌سپارند.


شبکه‌های تلویزیونی با سریال‌های ویژه ماه محرم، به استقبال این ماه رفته‌اند. سریال «بانو» از امشب پخش می‌شود، با این حال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» و «آخرین دعوت» عنوان سریال‌های دیگری است كه از اول محرم از شبكه‌های مختلف پخش آنها شروع شده است.

«بانو» در شبكه ۳
بانو سریالی است كه گروه فیلم و سریال شبكه ۳ سیما تهیه كرده و قرار است از امشب از این شبكه پخش شود. این سریال داستان زنی به نام «بانو» را روایت می‌كند كه پس از سال‌ها تصمیم می‌گیرد به شهر برگردد. با حضور بانو در شهر، آرام آرام مشخص می‌شود جماعتی از مردم شهر به او ستم كرده‌اند.

اكنون او برای اعاده حیثیت و انتقام‌گیری به شهر خود برگشته است، اما در ادامه كار به جایی می‌رسد كه پای شهربانی و مردم هم به ماجرا باز می‌شود. در این سریال كه به ماجرای كشف حجاب و جریان ممنوعیت مجالس مذهبی در دوران رضاخان می‌پردازد، بازیگرانی چون داریوش ارجمند، سیاوش طهمورث، ساره بیات، فریبا كوثری، كاوه خداشناس، مریم قادری، خسرو دستگیر و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال بانو را فرید سجادی حسینی، كارگردانی كرده و نادر وحید هم نویسندگی فیلمنامه این سریال را برعهده داشته است. در ساخت این سریال علی اللهیاری (مدیر تصویربرداری)، مژده مرادی (عكاس)، مهری شیرازی (طراح گریم) و عباس كبیری (مدیر تولید) همكاری كرده‌اند. بانو در ۱۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساعت ۲۰:۴۵ پخش می‌شود.

«شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»
«شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» عنوان مجموعه تلویزیونی شبكه تهران است كه پخش آن از ۲ روز پیش آغاز شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تا به حال حدود ۲۰ قسمت از این مجموعه تصویربرداری شده و ۱۱ قسمت از آن در دهه اول محرم پخش خواهد شد. این مجموعه به تهیه‌كنندگی اكبر تحویلیان است كه نویسنده‌ها و كارگردان‌های متفاوتی دارد و هر كدام به طور جداگانه كار تولید اپیزودهای خودشان را پیش می‌برند.

«شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» با نگاهی به مجموعه «كلید اسرار» تولید می‌شود و حوادثی در آن اتفاق می‌افتد كه بسیار شبیه زندگی روزمره ماست و شخصیت‌های مختلف در آن تلاش می‌كنند مخاطب را به قبول و جبران اشتباهاتی كه در زندگی مرتكب می‌شوند، تشویق كنند.

در طرح این مجموعه می‌‌خوانیم: «این مجموعه می‌خواهد دری باشد برای رستگاری انسان‌ها و تلاش می‌كند نشان دهد همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در حال حركت به سوی خدا هستیم؛ چون هر چیز در عالم می‌تواند برای ما نشانه‌‌ای باشد.»

هر قسمت از این مجموعه یك داستان مستقل دارد كه به ۲ یا ۳ طریق روایت می‌شود. روایت اول تا جایی كه قهرمان داستان در موقعیت انتخاب قرار می‌گیرد، پیش می‌رود.
اوست که تصمیم درست یا غلط را می‌گیرد. بعد از پایان داستان به لحظه انتخاب برمی‌گردیم تا قهرمان انتخاب دیگری را متفاوت با دفعه اول داشته باشد و سرانجام این انتخاب را هم می‌بینیم. در بعضی قسمت‌ها روایت سومی را هم خواهیم دید كه در آن قهرمان، راه غلطی را انتخاب می‌كند و سرانجام این اشتباه را هم می‌بینیم.

او از جایی متوجه اشتباهش می‌شود و تصمیم می‌گیرد جبران كند؛ اما ممكن است فرصتی برای جبران نداشته باشد. سرپرست نویسندگان این مجموعه عباس نعمتی است. بقیه نویسندگان كار هم مهدی شاه‌پیری، طلا معتضدی، امیر بوالی، صادق بختیاری، محسن یوسفی و علیرضا جوانمرد هستند.

محمدرضا اكبری ، راما قویدل، مهدی گلستانه، محمود معظمی، احمد معظمی، محسن یوسفی و شهره سلطانی هم كارگردانی اپیزودهایی را كه تا به حال تولید شده به عهده داشته‌اند.

آخرین دعوت در شبكه قرآن
«آخرین دعوت» هم نام مجموعه تلویزیونی ۱۳ قسمتی است كه در دهه محرم از شبكه قرآن سیما پخش می‌شود.

«آخرین دعوت» داستان استاد دانشگاهی به نام یوسف زمانی‌فر را روایت می‌كند كه نماینده سابق مجلس بوده و برای پیدا كردن اسنادی عازم زادگاهش می‌شود؛ اما در پی حادثه‌ای كه برایش رقم می‌خورد، او خود را در كوفه (سال ۶۱ هجری)‌ می‌بیند.

قسمت اول و دوم سریال در زمان حال می‌گذرد و از قسمت سوم به بعد داستان، سریال به صورت موازی در حال و گذشته روایت می‌شود.

در این سریال، فرامرز قریبیان نقش یوسف زمانی‌فر را بازی می‌كند و از دیگر بازیگران آن می‌توان به حامد بهداد، الهام حمیدی، سپیده ذاكری، فرزاد حسنی، پرویز فلاحی‌پور و مرجان شیرمحمدی اشاره كرد.

«آخرین دعوت» به كارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌كنندگی مهران رسام ساخته شده است. داستان اصلی آخرین دعوت را علیرضا كاظمی‌پور نوشته، دیالوگ‌ قسمت‌های زمان حال را سعید جلالی نوشته و نگارش دیالوگ‌های بخش‌های تاریخی به عهده محمد بیرانوند بوده است.

این مجموعه تلویزیونی كه در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده، ساعت ۱۴:۴۰ هر روز از شبكه قرآن پخش می‌شود. آخرین دعوت سال گذشته از شبکه‌ دوم سیما پخش شد. یادآور می‌شویم كه شبكه‌های دیگر، فیلم‌های تلویزیونی مناسب این ایام را پخش خواهند كرد.


کد مطلب: 10850

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10850/امشب-پخش-چند-سريال-خيمه-سريال-های-محرم-برپا-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir