واقعه عاشورا هم مسير است هم مصير

1 دی 1388 ساعت 12:39

جامعه: معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با تاكید بر اینكه روشنگری امام حسین(ع) در كربلا باید سرلوحه همه امور ما قرار بگیرد، گفت: واقعه عاشورا هم مسیر است هم مصیر، چرا كه این واقعه بزرگ راهی است برای انسان‌سازی كه باعث صیرورت و رشد معنوی انسان می‌شود.


حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی كه در نشست كارشناسان پژوهشی و آموزشی ادارات كل تبلیغات اسلامی استان‌ها سخن می‌گفت، افزود: وقتی كه گمراهی و غفلت و غبار فتنه و ایجاد نامهربانی و بر هم زدن رابطه‌ها در جامعه‌ای پیش می‌آید، باید بر وفاق، برادری، بصیرت و شفاف كردن مسایل آن جامعه كوشید.

او ادامه داد:انسان‌های حقیقی و آنان كه با ولایت عهد بسته‌اند، موقعی مشخص می‌شوند كه توفان فتنه به پا خیزد. در آن زمان است كه اهل ولا به جای نجات خود، مكتب، آرمان و انقلاب اسلامی را نجات می‌دهند.

موسوی هوایی با اشاره به این كه تاریخ بشریت همواره پر از تقابل حق و باطل بوده است، تاكید كرد: محرم یک فرصت بزرگ برای رفع تردیدها و ایجاد بصیرت است. نخبگان جامعه باید بدانند كه بخش اعظم حقیقت عاشورا همان ایجاد بصیرت در جامعه است. اگر همه دین را در معرفت خلاصه كنیم و بصیرت را زیر مجموعه آن قرار بدهیم به عاشورا می‌رسیم.پیام اصلی عاشورا بصیرت است.

رییس شورای سیاست‌گذاری سازمان مدارس معارف اسلامی با بیان این كه امر ولی فقیه مبسوط الید كه مردم با او بیعت كرده اند حجت است،تاکید كرد: آنها كه می‌خواهند این حجیت را از بین ببرند به جایی نمی‌رسند. واقعه عاشورا هم تبلور فهم از ولایت الله بود. همه یاران نزدیك امام حسین (ع) مساله ولایت را به خوبی درك كرده بودند و تا آخرین نفس در این راه مقاومت كردند لذا این راه تا ابد باقی است.

در نشست كارشناسان پژوهشی و آموزشی ادارات كل تبلیغات اسلامی علاوه بر تبیین سیاست‌های حوزه هدایتی و نظارتی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و آشنایی كارشناسان با سامانه پاسخگویی به شبهات دینی، از كارشناسان پژوهشی برتر استان‌ها نیز تقدیر شد.


کد مطلب: 10869

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10869/واقعه-عاشورا-هم-مسير-مصير

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir